عذرخواهی بهادری‌جهرمی به خاطر کمبود دارو / معاون وزیر برکنار شد

سخنگوی دولت ‌با بیان اینکه بابت کمبود دارو طی این روزها عذرخواهی می‌کنم، گفت:‌ در این زمینه کوتاهی شده بود و مسئول مربوطه و معاون وزیر نیز برکنار و جا به جا شدند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی بهادری‌جهرمی بعد از ظهر امروز در نشست با دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد که در دانشکده علوم پایه این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: در شروع دولت زمانی که کشور تحویل دولت سیزدهم شد، شرایط قابل قبول نبود و بسیاری از مردم به صندوق‌های رای به عنوان اعتراض پشت کردند. آن زمان تورم بی‌سابقه 60 درصدی بر کشور حاکم بود که تنها در دوره جنگ جهانی این تورم بر کشور ما حاکم بوده است.

بیشتر بخوانید

 بهادری جهرمی: معترضین را دشمن نمی‌دانیم

وی افزود: شهریور ماه 1400 که دولت در اختیار ما قرار گرفت، چند سالی بود که فشار اقتصادی به مردم وارد شده بود و این فشار به صورت مستمر ادامه پیدا کرد و بخشی از این مسئله ناشی از اعتماد غلط به بیرون و بخشی دیگر به واسطه تحریم‌های به اصطلاح فلج کننده بود. در کنار این موضوعات بحران کرونا نیز سبب شد؛ در حقیقت به واسطه این وضعیت برگزاری مجامع، محافل و ارتباطات و تعاملات به حداقل خود رسید و به جای آن ارتباطات رسانه ای در فضای مجازی در اوج خود قرار گرفت.

سخنگوی دولت  تصریح کرد: فشار مضاعف اقتصادی ناشی از سوء مدیریت‌ها، تحریم و فشار روانی موجود در فضای مجازی فضای بسیار سنگینی را بر کشور و مردم وارد کرد؛ لذا دولت سیزدهم   ریل بازگشت به مردم را در پیش گرفت و در این راستا 31 سفر استانی در قالب بررسی همه مسائل انجام داد و ریل‌گذاری اقتصاد شروع به اصلاح شدن کرد و این نگاه که اقتصاد را از درون به جای بیرون اصلاح کنیم، حاکم شد.

بهادری جهرمی با بیان این مطلب که طی 10 سال گذشته میزان رشد اقتصادی ما به واسطه تحریم ها و سوءمدیریت‌ها به صفر رسید اظهار کرد: در حال حاضر تورم 60 درصدی سال 1400 به 40 درصد کاهش یافته و نشان می‌دهد که اقتصاد در مسیر درمان قرار گرفته است. در یک سال و 2 ماه گذشته میزان رشد اقتصادی در حال نزدیک شدن به 5درصد است البته رشد اقتصادی 5 درصدی یک ساله، جبران میانگین رشد صفر درصدی 10 سال اخیر را نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط رسانه‌ای به نفع دشمن و به ضرر ما در حال حرکت بوداما وقتی دشمن دید در مسیر پیشرفت قرار گرفته ایم، سواحل را آزاد می‌کنیم، شفافیت ایجاد کرده ایم، قلک شرکت‌های دولتی و حساب‌هایشان را روی سایت‌ها می‌گذاریم، متوجه شد که این مسیر ادامه پیدا کند به نفعش نیست و  نمی‌تواند بیش از این سیاه‌نمایی و سوءاستفاده و بهره‌برداری از دردهای مردم داشته باشد؛ به طوری که  اگر برای درمان بیماریمان اقدام می‌کنیم، دشمن برآشفته می‌شود و حتی علاقه ندارد صدای اعلام درمان شدن دردهایمان شنیده شود.

سخنگوی دولت گفت: ما دور هم جمع شده ایم که از مشکلاتمان  و ایده‌های حل و رفع آن بگوییم و ببینیم کلید حل مشکلات آینده ما چیست و چگونه می‌توانیم مشکلات را حل کنیم. فضای دانش و دانشگاه اقتضای مباحثه را دارد اما هاضمه‌اش بی‌ادبی، بی‌نظمی و کار غیر علمی نیست. من در تمام جلساتی که شرکت کردم، نکات جدیدی هم از کسانی که نگاهشان به من نزدیک بوده و هم کسانی که با من فاصله فکری داشته اند، آموخته ام.می پذیرم که بسیاری از مواردی که گفته شد، اگر در آن سخن خوب و صحیحی است، همه باید سخن صحیح را بپذیریم نه برای خوشامد یکی بپذیریم و برای دیگری حقانیت سخنی را رد کنیم.

جهرمی ادامه داد: اینکه می‌بینم دانشجو برای سخن گفتن ترسی ندارد، از این ترس نداشتن او به خود می بالم چون در یک کشور آزاد زندگی می‌کنم که در آن یک دانشجو بدون ترس آزادانه هر چه در دل دارد، می‌گوید و می‌شنود. ذات ایران و ایرانی شجاع و حق طلب است و برای حق و عدالت می‌جنگند.باید همه این ها را به یک چشم دید؛ هم آن جوان 21 ساله مایه افتخار ماست و هم آن جوانی که با رعایت اخلاق به سمت گفت‌وگو می‌آید و مطالباتش را مطرح می‌کند.

وی گفت: قطعا باید برای همه خون‌های ریخته شده ناراحت بود. اتفاقا مقام معظم رهبری در همان روزهای ابتدایی به روشنی و درستی فرمود ما هم قلبمان برای مهسا سوخت اما دشمن ما از همین ماجرا خوشحال شد.

سخنگوی دولت با بیان این که دولت به صورت مستمر میان دانشگاه و مردم رفته و دیوارهای گذشته بین مردم و دولت از بین رفته است گفت: گفته می‌شود ما دیر به فکر حضور در دانشگاه‌ها افتاده‌ایم و امروز از این بابت احساس نیاز کرده‌ایم که آمده‌ایم، باید یادآوری کنم که همان روز اول دولت در 16 آذر ماه رئیس جمهور به دانشگاه صنعتی شریف رفت. 16 دانشجو در آن دانشگاه به سخنرانی پرداختند. این حضور در دانشگاه پیش از آغاز اعتراضات در دانشگاه های تهران، الزهرا(س)، علم و صنعت و... ادامه پیدا کرد.

وی  افزود: با افتخار می‌گویم برای وعده ساخت 4 میلیون مسکن طی چهار سال به خود می‌بالم. من هم با دانشجویان هم عقیده هستم که کسی که 8سال در تولید مسکن را بست و عنوان کرد دولت مسئول تولید مسکن نیست و بحران امروز را ایجاد کرد، باید پاسخگو باشد و برای این بحران آفرینی محاکمه شود. در مورد اینکه گفته می شود سال هاست شعار داده می شود ولی به آن عمل نشده، من نیز اعتقاد دارم شعار دادن نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه اعتقاد دارم باید این رویه نادرست را اصلاح کرد و سمت شناسایی دردها رفت.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: دولت هیچگونه طرحی برای افزایش قیمت بنزین ندارد و موافق این موضوع نیست؛ در مجلس پیشنهاداتی مطرح شد مبنی بر اینکه در بودجه امسال با افزایش قیمت گاز مشترکان و خوراک پتروشیمی ها منابعی ایجاد شود. دولت موافق این موضوع نبود چون اثری جدی بر بازار سرمایه و بورس می‌گذاشت.

سخنگوی دولت با اشاره به کمبود دارو در کشور با بیان اینکه بابت کمبود دارو طی این روزها عذرخواهی می‌کنم بیان کرد: در این زمینه کوتاهی شده بود و مسئول مربوطه و معاون وزیر نیز برکنار و جا به جا شدند. همزمان رئیس جمهور نیز دستور داد با برخی مسئولان حوزه بهداشت و درمان که مسئول سیاست گذاری‌ها جهت تامین دارو بوده اند و شرکت‌های تولیدکننده برخورد شود. این دولت بر این عهد خواهد ماند و هر جا کوتاهی صورت گیرد، عذرخواهی کرده و جبران و برخورد می‌کند.

وی با رد این مطلب که عده ای می‌گویند خط فقر18 میلیون تومانی است خاطرنشان کرد: این رقمی که به تازگی اعلام شده هم مربوط به شهر تهران بود نه کل کشور،حقوق کار نیز 4 میلیون و  100 هزار تومان نیست بلکه تقریبا 6 میلیون تومان است. البته قبول داریم که فاصله بین حقوق دریافتی و هزینه‌ها زیاد است به همین دلیل در این دولت حداقل حقوق قریب به 60 درصد افزایش پیدا کرد که به صورت پلکانی و تدریجی می‌توان این فاصله را کاهش داد از طرفی مسکن مشکل جدی امروز ماست. به همین دلیل دولت زیر بار این کار سنگین می‌رود و اعلام می‌کند چهار میلیون مسکن در چهار سال تامین خواهد کردتا مشکلاتی که سال‌ها روی زمین مانده، برطرف شود.

بهادری جهرمی درباره فیلترینگ اینستاگرام و برخی شبکه های اجتماعی نیز اظهارداشت: در ایام انتخابات در مقطعی گفتم آقای رئیسی و دولتش نگاهی به فیلترینگ اینستاگرام ندارد ولی در این مدت شکایات زیادی از کلاهبرداری‌ها در اینستاگرام شده بود. نهادهای امنیتی ذی‌صلاح در مقطع موقتی کنونی به دلیل اقدامات تروریستی، اینستاگرام را فیلتر کرده اند. اینستاگرام اقدام تروریستی انجام داد و مراجع امنیتی متناسب با آن جرم برای حفاظت از حقوق مردم مجبور شد این اقدام موقتی را انجام دهند.

وی در واکنش به سخنان دانشجویان درباره مشکلات آب در سیستان و بلوچستان گفت: از اساتید حوزه آب بخواهید تصاویر 10 تا 15 ساله افغانستان را نشان تان دهند که آمریکا چگونه در دوره‌ای که افغانستان را در اختیار گرفت، روی مسیر آبی که سال‌ها به سمت زاهدان و سیستان و بلوچستان عزیز ما می‌رفت، سد زدند؛ آن هم نه برای اینکه آب را ذخیره کنند بلکه آن را شبیه فاضلاب کردند تا فقط به زاهدانی‌ها آب نرسد و تصور شود نرسیدن آب به خاطر کوتاهی مدیران ماست. البته آن زمان مدیران ما هم کوتاهی کردند؛ به همین دلیل وزرای امور خارجه و نیرو به افغانستان رفتند و مسیر همان آب را باز کردند که الان به زاهدان ما رسیده است.

بهادری جهرمی در واکنش به اینکه می‌گویند تعداد کشته‌شدگان آبان 98، 1500 نفر است گفت: این آمار رسمی نیست. البته من هم آن زمان مسئولیتی نداشتم. از دولت قبل بپرسید که چرا به جای شنیدن صدای معترض به شیوه دیگری عمل کرد؟ در خوابگاه دانشجویی از من پرسیدند چرا مشابه آبان 98 برخورد سخت نمی‌کنید؟ گفتم آن را قبول نداریم؛ این کار نادرست است. امپراطوری دروغ عینا حرف من را معکوس و منتشر کرد. پیشنهاد می‌کنم یک دقیقه ویدئوی من و خبر منتشر شده توسط امپراطوری دروغ را تماشا کنید.

سخنگوی دولت افزود: عده‌ای نمی‌خواهند ما با هم سخن بگوییم. ما از هر کشته‌ای ناراحت می‌شویم اما دیکتاتوری رسانه‌ای اجازه نمایش این موضوع را نمی دهد وقتی در فضای مجازی اسم سردار سلیمانی را می‌گذاری، آن را پاک می‌کند اما وقتی نام فرد دیگری را می‌آوریم، با هوش مصنوعی آن را بالا آورده و بیشتر نشان می‌دهد.

بهادری جهرمی در واکنش به سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور از سوی تعدادی از دانشجویان نیز تصریح کرد: دیکتاتور کسی است که در سه روز 3000 ژاپنی را در هیروشیما کشته باشد، دیکتاتور کسی است که 900 هزار نفر را در منطقه به قتل رسانده باشد و با ایجاد داعش 6 میلیون خانواده را در سوریه آواره کرده باشد دیکتاتور کسی است که بیش از 17 میلیون یمنی را در معرض خطر قرار داده است.

سخنگوی دولت بیان کرد: من روزهای متعددی میان معترضان در خیابان‌ها رفتم و با آن‌ها صحبت کردم و باز هم خواهم رفت. البته منتی ندارم؛ این وظیفه من است.باید با هر نوع کار غلط، توهین، بی‌ادبی و اقدام خشونت‌آمیز از هر طرفی، چه نیروی انتظامی و چه اغتشاشگر برخورد شود. همه با هم در این زمینه هم‌نظر هستیم. باید با هم تلاش کنیم، مصداق موارد تخلف شده را پیدا و با آن فرد برخورد کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1159445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =