اژه‌ای: مسئولان قضایی برای کنترل بازار دارو به دولت کمک کنند

رئیس قوه قضاییه با اشاره به مسئله پیش‌آمده در حوزه دارو در کشور به مسئولان ذیربط قضایی دستور داد در زمینه کنترل بازار از هر راهی که ممکن است به دولت کمک کنند و چنانچه افرادی سودجو و نفوذی در حوزه دارو وجود دارند، اقدامات مقتضی قانونی و قضایی را در قبال آنها به عمل آورند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، امروز دوشنبه (23 آبان) در نشست شورای عالی قوه قضاییه افزود: سازمان بازرسی کل کشور به موضوع دارو ورود کرده است؛ در اینجا نیز تاکید می‌کنم با عنایت به اتفاق رخ داده و شرایط زمانی موجود و در پیش بودن فصل زمستان، جدیت و اهتمام سازمان بازرسی در این عرصه باید بسیار زیاد باشد و به نحوی اتخاذ عمل شود که دسترسی مردم به دارو تسهیل و تسریع شود و در این زمینه به تعزیرات نیز کمک شود.

بیشتر بخوانید:

اژه‌ای: صف معترضان را از اغتشاش‌گران جدا می‌دانیم‌

محسنی اژه ای اظهارداشت: ورود مجدانه سازمان بازرسی به مقوله دارو باید به نحوی باشد که دسترسی مردم به اقلام دارویی را تسهیل و تسریع کند و نباید خود این ورود، در این زمینه مشکل به وجود آورد.

رئیس قوه قضاییه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار، سردار عالیقدر و دانشمند برجسته حاج حسن طهرانی‌مقدم و همرزمان وی، اظهار داشت: شهید طهرانی‌مقدم در زمره انسان‌هایی بود که در دل سختی و مشکلات با چاره‌اندیشی‌های خود، دیگران را متعجب می‌کنند؛ این شهید والامقام در اوج جنگ تحمیلی و تحریم‌های دشمنان، برای کشور تولید قدرت بازدارنده کرد و فناوری ساخت و توسعه موشکی را در پیش گرفت و در نتیجه همان سختی‌ها و مجاهدت‌های مخلصانه، امروز شاهد ساخت موشک بالستیک فراصوت در کشور هستیم و می‌توانیم بسیاری از نیازهای دفاعی و غیردفاعی خود را تولید و وفق ضوابط بین‌المللی صادر کنیم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به سفر اخیر هیئت عالی قضایی به استان خراسان جنوبی و مصوبات این سفر برای رفع مسائل و مشکلات مردم گرانقدر این استان، گفت: مقامات و مسئولان بخش‌های ذیربط قضایی که در جریان سفر به استان خراسان جنوبی به نقاط مختلف این استان عزیمت کردند و پای صحبت‌های مردم نشستند، موارد مصوب شده و تصمیمات اتخاذ شده را تا حصول نتیجه و رفع مسائل و مشکلات مردم خراسان جنوبی، با جدیت و مداومت پیگیری کنند.

رئیس عدلیه در همین زمینه به مقامات قضایی دستور داد مطالبات و خواسته‌هایی که در جریان سفر به خراسان جنوبی به صورت کتبی و شفاهی از ناحیه مردم و مراجعان دریافت شده است را در نهایت جدیت و مداومت و با نگاهی ویژه پیگیری کنند و نسبت به اجابت هر مقدار از آن مطالبات و خواسته‌های مردمی که در حیطه مسئولیت‌های قانونی مقامات قضایی است، اهتمام داشته باشند.

رئیس قوه قضاییه در همین راستا افزود: مسئولان و مقامات قضایی هر مقدار از مطالبات و خواسته‌های مردمی واصل شده را که رفع و اجابت آنها در حیطه اختیارات قانونی‌شان نیست، به مردم درخواست‌کننده اطلاع دهند و اینگونه نباشد که هموطن مطالبه‌گر از وضعیت درخواست و مطالبه خود بی‌اطلاع بماند.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: مردمی که در جریان سفرهای استانی با مقامات و مسئولان قضایی به صورت چهره‌ به‌ چهره و بدون‌واسطه ملاقات می‌کنند، انتظارات به‌حقی دارند و به هیچ وجه نباید آنها را مأیوس کرد و باید مطالبات و خواسته‌های‌ آنان را در حیطه مسئولیت‌های قانونی خود با جدیت و مداومت پیگیری کنیم و به سرانجام برسانیم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به نخستین برنامه سفر استانی خود به خراسان جنوبی و حضور در دانشگاه بیرجند و دیدار و گفت‌وگو و تبادل نظر با دانشجویان، گفت: در جریان حضور در دانشگاه بیرجند، چند تن از دانشجویان از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در نهایت ادب و نزاکت و بدون لکنت زبان، مسائل، خواسته‌ها، نقدها و پیشنهادات و اعتراض خود را مطرح کردند و از جمله از مبارزه مجدانه با مفاسد در ساحت‌های گوناگون، مرزبندی با اغتشاشاگران، ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی و رفع مشکلات معیشتی مردم سخن گفتند.

وی ادامه داد: مطالبات دانشجویان، مطالبات به حقی بود و مسائل مطرح شده از جانب آنها مانند ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی و فراهم آمدن بسترهای گفت‌وگو و نقد برای رفع ایرادها و ابهام‌ها همچنین مبارزه با فساد در عرصه‌ها و ساحت‌های مختلف، از جمله مطالبات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب طی سالیان متمادی است.

رئیس عدلیه افزود: دانشجویان در صحبت‌هایی که با من داشتند تاکید می‌کردند که صف‌شان از اغتشاشگران جداست و به ارزش‌های نظام اسلامی و کشور پایبند هستند اما در عین حال پاره‌ای نقدها را در حوزه‌های مختلف از جمله مدیریت در ساحت‌های گوناگون کشور و وجود برخی کمبودها، دارند.  

رئیس قوه قضاییه ضمن اشاره به دیدار خود با اقشار مختلف مردمی استان خراسان جنوبی نیز گفت: نکات و نقطه‌نظرات مطرح‌شده از جانب نمایندگان اقشار مختلف مردمی استان خراسان جنوبی بسیار آموزنده و راهگشا بودند و آنها با روحیه جهادی و انقلابی و خیرخواهانه، پیشنهادهای خوبی را برای رفع برخی از مسائل و مشکلات استان‌ خود مطرح کردند؛ ما نیز باید کمک‌ها و همکاری‌های لازم را به مسئولان، نخبگان و مردم این استان در راستای رفع مسائل داشته باشیم.

وی افزود: در جریان دیدارهایی که با دانشجویان و اقشار مختلف مردمی استان خراسان جنوبی داشتم، یکی از موضوعات برجسته مطرح‌شده از ناحیه آنها، مرتبط با مسائل معیشتی مردم، مدیریت بازار کالاهای اساسی و ارز، ایجاد اشتغال و رفع موانع کسب و کار بود و دانشجویان و مردم عزیز خراسان جنوبی در این حوزه‌ها انتظارات و مطالبات به‌حقی داشتند؛ ما مسئولان نیز در بخش‌های مختلف باید با کمک و همکاری یکدیگر در راستای رفع این مسائل و مشکلات اهتمام جدی داشته باشیم و مسئولیت ما در این عرصه سنگین است.

محسنی اژه‌ای اظهار داشت: یکی از موضوعات قابل تأمل مطرح شده از جانب یکی از نمایندگان اقشار مختلف مردمی استان خراسان جنوبی این بود که با وجود دشمنی‌ها و تحریم‌ها، برخی موانع در کشور خودساخته هستند، بنابراین می‌توان آنها را به سهولت رفع کرد.

رئیس عدلیه به مقامات دستگاه قضا از جمله دادستان کل کشور، همه دادستان‌های سراسر کشور و معاون پیشگیری قوه قضاییه دستور داد هر مقدار که در توان دارند به‌ویژه در حوزه مسائل اولویت‌دار کشور از جمله رونق و جهش تولید و رفع موانع کسب و کار به دولت کمک و همکاری کنند.

رئیس دستگاه قضا خطاب به مسئولان ذیربط قضایی در سراسر کشور دستور داد که در راستای رفع موانع تولید، جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و صنعتی، احیای واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ، جلوگیری از توقیف مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز کارگاه‌ها و کارخانه‌ها، تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند.

وی افزود: چنانچه برای یک بنگاه تولیدی مسئله‌ای ایجاد شده است، مسئولان ذیربط قضایی به گونه‌ای تدبیر کنند تا در صورتی که نیازی وجود ندارد، مسدود شدن حساب یا ممنوع الخروجی برای گرداننده بنگاه مزبور یا احیاناً بازداشت او، به نحوی که فرآیند تولید را در آن بنگاه مختل کند، صورت نگیرد و در عین حال پیگیری‌های مقتضی قانونی و قضایی نیز انجام شود.

کد خبر: 1159897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =