نشست گروه ۲۰/ نخست وزیر هند خواستار پایان جنگ اوکراین شد

نارندرا مودی نخست وزیر هند روز سه شنبه در سخنرانی خود در اجلاس گروه ۲۰، با تاکید بر لزوم توجه به دیپلماسی، خواستار پایان دادن به جنگ در اوکراین شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، هفدهمین اجلاس سران گروه ۲۰ از ساعتی پیش در جزیره بالی اندونزی در شرایطی آغاز بکار کرد که برخی مهم ترین مسائل و بحران های گریبانگیر جهان از جمله جنگ اوکراین، فعالیتهای موشکی و هسته ای شمالی، اوضاع بیمار اقلیمی جهان، بحران انرژی، روابط تنش‌آلود چین و آمریکا و بر آن سایه افکنده است.

بیبشتر بخوانید

پ.ک.ک دست داشتن در انفجار استانبول را تکذیب کرد

جزیره بالی اندونزی روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته میزبان این دوره از اجلاس سران گروه ۲۰ با شعار "در کنار هم پیشرفت کنیم، در کنار هم قوی تر شویم" است.

نارندرا مودی در این اجلاس ، سخنانش را با تاکید لزوم آتش بس و استفاده از دیپلماسی برای پایان دادن به جنگ در اوکراین آغاز کرد.

وی گفت: من بارها گفته ام که باید راهی برای بازگشت به مسیر آتش بس و دیپلماسی در اوکراین پیدا کنیم. در طول قرن گذشته، جنگ جهانی دوم ویرانی بزرگی در جهان به بار آورد. پس از آن رهبران آن زمان به طور جدی  برای در پیش گرفتن راه صلح تلاش کردند و اکنون نوبت ماست.

به گفته مودی تغییرات آب و هوایی، همه گیری کووید و تحولات اوکراین، در جهان ویرانی ایجاد کرده است.

مودی در ادامه به اعضای اجلاس اطلاع داد که چگونه هند کشاورزی طبیعی را برای امنیت غذایی پایدار و محبوبیت مجدد غلات غذایی مغذی و سنتی مانند ارزن ترویج می کند.

وی خواستار آن شد که در سال آینده سال جهانی غلات را با شور و شوق فراوان جشن بگیرند.

مودی گفت: زنجیره های تامین جهانی ویران شده اند. در تامین کالاهای ضروری در تمام دنیا بحران وجود دارد. این چالش برای شهروندان فقیر هر کشور جدی‌تر است.

وی در پایان سخنان خود در مورد اینکه چرا امنیت انرژی هند نیز برای رشد جهانی مهم است صحبت کرد و گفت:  ما نباید هر نوع محدودیت در تامین انرژی را تایید کنیم، چون نبود محدودیت، ثبات در بازار انرژی را تضمین می کند. 

مودی ادامه داد: هند به انرژی پاک و محیط زیست متعهد است. تا سال ۲۰۳۰ نیمی از برق ما از منابع تجدیدپذیر تولید خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1160017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =