آینده بازار سرمایه قابل پیش‌بینی نیست/ کاهش نوسانات بورس با بیمه سهام

کارشناس بازار سرمایه درباره آینده بازار بورس گفت: متاسفانه روند تحولات ما به گونه‌ای است که نمی‌توان بازار بورس را در طول دراز مدت پیش بینی کرد.

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز درباره نوسانات اخیر بورس اظهار کرد: بازار تا دو هفته گذشته افت قابل ملاحظه‌ای داشت و شاهد کاهش ۱۰ درصدی در بازار بورس بودیم که با واقعیت‌های اقتصادی از جمله نرخ تورم همخوانی نداشت اما به هر حال بازار بر روی موج احساسی به سمت جلو پیش می‌رفت.

بیشتر بخوانید:

تاثیر مثبت بسته حمایتی بر بازار سرمایه / بورس با مشکل شدید نقدینگی روبروست

وی ادامه داد: با ارائه مصوبه ده بندی وزارت اقتصاد و بیمه سهامداران حقیقی بازار به سمت بهبودی رفت، اما در این میان افزایش قیمت دلار انعکاس کاملی در بازار بورس نداشت.

دارابی با بیان‌ اینکه قیمت‌های جهانی به ویژه مواد خام به رشد و تقویت بازار کمک کرد، افزود: در حال حاضر بازار تحت فشار چند عامل از جمله قیمت‌گذاری دستوری، فاصله نرخ نیما و بازار آزاد و نرخ بهره است، اما وضعیت در مقایسه با گذشته بهتر خواهد بود.

کارشناس اقتصادی با اشاره به تاثیر بیمه سهام در بازار گفت: بیمه سهام تا حدودی از هیجان نوسانات بازار می‌کاهد، زیرا ۹۶ درصد افراد حقیقی مشمول بیمه می‌شوند و می‌توانند از خدماتش استفاده کنند بنابراین تاثیر مهمی در هیجانات بازار خواهد داشت.

وی افزود: همچنین بازار سهام را نسبت به سود بانکی در بی‌تفاوتی قرار می‌دهد زیرا عمده پول‌هایی که از بازار استخراج می‌شد به دلیل سود بانکی بود.

دارابی درباره آینده بازار بورس خاطرنشان کرد: درصد قیمت‌گذاری دستوری، نرخ بهره و ارز نیمایی و مذاکرات سیاسی برای پیش‌بینی این بازار خیلی مهم است. روند تحولات ما به گونه‌ای است که نمی‌توان بازار را در در طول دراز مدت پیش‌بینی کرد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: افراد اگر قصد سرمایه‌گذاری در بورس را دارند حتما از صندوق‌ها، سبدگردان و روش‌های غیرمستقیم استفاده کنند، همچنین از ابزارهای کم ریسک‌تر شروع و سهام شرکت‌های بزرگ و پایدارتر را انتخاب کنند.

وی درباره سرمایه‌گذاری در بورس عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در بورس مولدی است که پول را در اختیار بنگاه‌ها قرار می‌دهد و نقش توسعه و سبر تورمی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1160153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =