عینک هوشمندی که در لحظه صوت را به متن تبدیل می‌کند

یک شرکت انگلیسی عینک هوشمند جدیدی طراحی کرده است که می تواند آنچه دیگران می گویند را به صورت متن جلوی چشمان شما بنویسد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عینک اشعه ایکس هنگامی که جلوی چشم شما قرار می گیرد،‏‏‏ خلاصه متنی از آنچه به شما گفته شده است را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

۵ راهکار برای کاهش مصرف برق لپ‌تاپ، کامپیوتر و تبلت

علاوه بر این‏، قابلیت‏ ترجمه ۹ زبان دیگر به انگلیسی را دارد. سازنده حدس می‌زند که این عینک ممکن است روزی به عنوان لنز تماسی نیز در دسترس باشد.

به گفته شرکت سازنده، عینک هوشمند همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که در مورد بسیاری از چیزها مانند آب و هوا سوال بپرسند و پاسخ‌ها بلافاصله ظاهر می‌شوند.

این عینک کمتر از سه اونس وزن دارد، در آن از لنزهای تیره استفاده شده است، به گوشی هوشمند کاربر متصل می‌شود و تصاویر را با استفاده از تلویزیون‌های کوچک سونی نمایش می‌دهد.

به گفته این شرکت، هر کسی که از این عینک استفاده می‌کند، می‌تواند فردی که با او صحبت می‌کند را ببیند و آنچه می‌گوید را به همراه ترجمه درک کند. افراد مختلف در چت‌های گروهی نیز در رنگ‌های مختلف ظاهر می‌شوند تا کاربر بتواند تشخیص دهد چه کسی صحبت می‌کند.

برنامه این عینک در حال حاضر از طریق برنامه "X-Ray" در فروشگاه "گوگل" با نسخه پایه رایگان و نسخه پریمیوم که ۶۰ دلار در ماه هزینه دارد در دسترس است. این برنامه در حال حاضر فقط برای استفاده در عینک‌های تولید شده توسط شرکت چینی "N-Real" موجود است که قیمت آن تقریباً ۴۷۰ دلار است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1160507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =