۵ راهکار برای کاهش مصرف برق لپ‌تاپ، کامپیوتر و تبلت

کاهش نور صفحه نمایش، توجه به لوازم جانبی و غیره از جمله مهم‌ترین راهکارها برای کاهش مصرف برق لپ‌تاپ، کامپیوتر و تبلت هستند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، هنگامی که صحبت از محیط زیست به میان می‌آید، طولانی نگه داشتن عمر دستگاه‌های الکترونیک هم اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند، چرا که باعث صرفه جویی در منابع و انرژی مورد استفاده برای تولید آنها می‌شود. در این گزارش راه‌های کاهش مصرف برق لپ‌تاب؛ کامپیوتر، تبلت و موبایل را توضیح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید:

چگونه از باتری تلفن همراه خود بهتر نگهداری کنیم؟

گاهی پیش می‌آید که افراد بخواهند به خاطر ضعف یک قطعه کل دستگاه را تعویض کنند در حالی که می شود با تعمیر همان یک قطعه باز هم از همان دستگاه استفاده کرد. در مورد دستگاه‌های نظیر لپ‌تاپ و کامپیوتر هم همین موضوع صدق می‌کند. در صورت امکان، به جای تعویض دستگاه‌های خود، عمر آنها را افزایش دهید. به عنوان مثال، می‌توانید یک باتری جدید برای تلفن هوشمند خود بخرید یا لپتابتان را به حافظه مرکزی اضافی یا یک هارد دیسک دوم مجهز کنید.

لپ‌تاپ‌ها دوست محیط زیست اند!

لپ تاپ را به جای رایانه رومیزی انتخاب کنید. یک لپ تاپ برای ساخت خود به ۷۵ درصد مواد کمتری نیاز دارد و در هنگام استفاده ۷۰ درصد انرژی کمتری مصرف می کند: ۵۵ کیلووات ساعت در سال به جای ۲۰۰ کیلووات ساعت.

روشنایی صفحه نمایش خود را تا حد امکان کم کنید زیرا این کار باعث میشود حداقل تا ۴۰ درصد در مصرف باتری آن‌ها صرفه جویی کنید.

دستگاه مناسبتان را انتخاب کنید!

دستگاه مناسب را برای کاری که می‌خواهید انجام دهید انتخاب کنید. آیا شما فقط از اینترنت برای مرور وب سایت ها یا چت کردن استفاده می کنید؟ پس سراغ تبلت بروید. آیا می خواهید کتاب های الکترونیکی بخوانید؟ باز هم تبلت یا کتابخوان گزینه خوبی است و بی جهت به سراغ کامپیوتر یا لپتاب نروید.

حواستان به لوازم جانبی باشد!

به دنبال وسایل جانبی با صرفه جویی در مصرف انرژی (برچسب هایی هستند که این را نشان می‌دهند) باشید. لوازم بی‌سیم مصرف برق شما را افزایش می‌دهند. ضمنا وسایلی مثل چاپگر، اسکنر و ... را فقط وقتی به برق متصل کنید که به آنها احتیاج داشته باشید. همچنین روتر وای فای و پیوندهای بلوتوث خود را زمانی که به آنها نیاز ندارید خاموش کنید. همین کار را با هر دستگاه دیگر نیز انجام دهید.

نور صفحه نمایش را کم کنید

روشنایی صفحه نمایش خود را تا حد امکان کم کنید زیرا این کار باعث میشود حداقل تا ۴۰ درصد در مصرف باتری آن‌ها صرفه جویی کنید. اسکرین سیور صفحه نمایش را هم حذف کنید. آنها برای محافظت از صفحه نمایش اشعه کاتدی در برابر چشمان طراحی شده‌اند و تنها مصرف برق را بالا می‌برند.

به عمر باطری‌های لپ‌تاپ و تبلت توجه کنید

عمر باطری‌های لیتیوم یونی را با عدم تخلیه کامل آنها افزایش دهید. البته اگر یک هفته یا بیشتر از دستگاه استفاده نمی‌کنید، آنها را کاملا شارژ نکنید. بهتر است باتری لیتیوم یونی استفاده نشده را با شارژ ۷۰ درصد رها کنید. از ویژگی‌های صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده کنید و لپتاب‌ها و تبلت‌های خود را به صورت خودکار در حالت آماده به کار قرار دهید.

منبع: تبیان

انتهای پیام/

کد خبر: 1160284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =