واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره اتفاقات ۲۸ آبان‌

بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره اتفاقات رخ داده در ۲۸ آبان این دانشگاه واکنش نشان داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی طی بیانیه‌ای درباره اتفاقات ۲۸ آبان این دانشگاه واکنش نشان داد.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: بیش از دو ماه است که از مرگ مهسا امینی می‌گذرد و این روزها شاهد اقلیتی رادیکال و کاسب هستیم که به دنبال ضربه زدن به ایران و ایرانی است. این جریان حداقلی به واسطه‌ سیلی محکمی که مردم متدین و دلسوز در  همراهی نکردن دشمن برای تجزیه و تخریب ایران نثار آنان کرد، به خشونت، فحاشی و به خون کشیدن کودک، مرد و ناموس ایرانی روی آوردند و مردم ایران را عزادار کردند. در شاه‌چراغ آغوش مادر را با خون کودکش گلگون کردند. در خیابان گلوی پلیس را بریدند و آتش زدند، آرمان را شکنجه کردند و جسد بی جان او را در خیابان رها کردند، چهارشنبه‌ گذشته در ایذه پلیس و مردم عادی را به رگبار بستند و مسیر را برای کفتارهای تحریم کننده‌ ایران و تجزیه طلبان هموار کردند. همراهی نکردن ردم متدین و دلسوز ایران با اعتراضات، حقیقتی است که اقلیت دانشجویان اغتشاش‌گر هنوز آن را باور نکرده اند. دانشجویانی که صحن دانشگاه را با چاله میدان اشتباه گرفته و در غیاب اقتدار مسئولان دانشگاه و قوانین آن هر چه دلشان خواست انجام دادند و از تمام خطوط قرمز عبور کردند.

در این بیانیه عنوان شده است: تعطیلی اجباری کلاس‌ها و تهدید دانشجویانی که حضور در کلاس درس را حق خود می‌دانند. شکستن حرمت استادان با کوبیدن پا به در کلاس و و هتاکی به آن‌ها و فحاشی علیه دانشجویان مخالف عقیده‌ آن‌ها و اهانت به خانواده‌ این دانشجویان، آسیب زدن به روند علمی دانشگاه و زیر پا گذاشتن قوانین آن، به خطر انداختن امنیت دانشجویان و رادیکال کردن فضای دانشگاه با شعارهای آمریکایی و دشمن دوست با هدف تضعیف نظام و ولایت و مردم و پرتاب بطری در تجمعات و گذاشتن عکس جمعی از دانشجویان در فضای مجازی و تهدید آنها؛ این‌ها همه خطوط قرمزی است که این اندک جماعت باید از آن برائت عملی بجوید و فاصله خود را با شعارهای منافقان و دشمنان ملت ایران مشخص کند.

در این بیانیه تصریح شده است: بسیج دانشجویی از ابتدا با تلاش برای ایجاد فضاهایی گفتگو محور نظیر دعوت از سخنگوی دولت و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی سعی در شنیده شدن حرف منطقی این دانشجویان داشت؛ اما منطق این اندک جمعیت جز فحاشی در جلسه سخنگوی دولت و حضور نداشتن در کرسی‌های آزاد اندیشی نبود. آن‌ها خواسته یا ناخواسته مسیری را پیش گرفتند که نتیجه اش تخریب ایران است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: پیشرفت ایران از مسیر دانشگاه می‌گذرد و با فضای رادیکال ایجاد شده، این هدف در دسترس نیست. تنها کسانی که از این ماجرا سود می‌برند دشمنانی هستند که از ایران قوی و متحد ترس دارند. تا زمانی که هسته‌ سخت و تزریق کننده‌ فضای رادیکال در دانشگاه حضور داشته باشند، دانشگاه هیچگاه روی آرامش و گفتگو به خود نخواهد دید؛ اما واضح است که نگه داشتن حرمت دانشگاه به متولی آن است.

در بخش پایانی این بیانیه خاطرنشان کرد: نهاد دانشگاه و عنصر دانشجو نقشی اثرگذار در تحولات جامعه دارد. امروز خواسته‌ همه‌ دانشجویان و مسئولان بازگشت دانشگاه به جایگاه اصلی خودش در خدمت به مردم ایران و برنامه ریزی برای پیشرفت ایران است. خارج شدن دانشگاه از جایگاه حقیقی خود و عبور از خطوط قرمز، آغازی است که نتیجه اش تخریب ایران است؛ لذا این آغاز پایان نیاز دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1160609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =