ترفندهایی برای سریعتر خشک شدن لاک ناخن

شاید برایتان پیش آمده است که زمان کافی برای لاک زدن و صبر کردن برای خشک شدن لاک ناخن ندارید، برای سریعتر خشک شدن لاک ناخن میتوانید از یک سری ترفندهای کاربردی استفاده کنید و سه سوته لاک ناخنتان را خشک کنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رنگ کردن ناخن هایتان را تمام کردید و با افتخار به کارهایی که انجام داده اید نگاه می کنید. هیچ ریزشی وجود نداشته است و همه ناخن ها به طور مساوی پوشیده شدند. اکنون زمان آن است که منتظر بمانید تا لاکتان خشک شود. باید آنقدر بنشینید تا لاک خشک شود. این فرآیند معمولاً حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می کشد، اما گاهی اوقات می تواند خیلی طولانی به نظر برسد.

بیشتر بخوانید:

چگونه زردی ناخن را از بین ببریم و درمان کنیم؟

لاک های معمولی در هوای آزاد خشک می شوند ولی اگر عجله داشته باشید و حواستان نباشد ممکن است کیف و لباستان را کثیف کند یا این که جلوه لاک با کشیده شدن به پارچه لباس از بین برود. در ادامه شما را با چند ترفند که به خشک شدن سریعتر لاک کمک می کند آشنا می کنیم با ما همراه باشید.

خشک کردن لاک ناخن با روغن

میتوانید یک ظرف کوچک روغن زیتون را جلوی دستتان قرار دهید و بعد از لاک زدن حدود ۲ دقیقه ناخن ها را درون روغن قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید. 

خشک کردن لاک ناخن با آب یخ

لاک ناخن با سرما سریعتر خشک می شود بنابراین میتوانید نوک انگشتان را در آب یخ قرار دهید تا لاک سریعتر خشک شود. به محض این که لاک زدن ناخن ها را تمام کردید  ، انگشتان را حدود ۲ – ۳ دقیقه در آب یخ قرار دهید و صبر کنید.

یا این که میتوانید انگشتان را به صورت خم به مدت ۱ دقیقه زیر شیر آب سرد بگیرید. مراقب باشید آب نباید مستقیم روی لاک بریزد، فشار آب میتواند باعث خراب شدن لاک شود.

خشک کردن لاک ناخن با سشوار و پنکه

سشوار را روی درجه سرد بگذارید و به ناخن هایتان باد بزنید تا سریعتر خشک شود. مراقب باشید که گرم شدن لاک ها مانع از خشک شدنشان می شود. 

میتوانید از پمپ  بادی که برای گردگیری استفاده می شود یا باد پنکه به جای سشوار برای خشک شدن سریعتر لاک استفاده کنید.

اسپری خوشبو کننده خالی

اسپری های خوشبو کننده معمولا بعد از تمام شدن هنوز گاز سردی درونشان باقی می ماند که میتوانید با اسپری کردن با کمی  فاصله ، به سریعتر خشک شدن لاک ناخنتان کمک کند.

لاک تان را نازک تر بزنید

اگر همیشه دولایه لاک میزنید که رنگ لاک بهتر دیده شود این بار فقط یک لایه نازک لاک بزنید. یا به جای این که دو لایه لاک ناخن ضخیم بزنید ، سه بار یک لایه نازک لاک بزنید و هر سری ۳ دقیقه صبر کنید تا لایه نازک خشک شود.

در انتها از تاپ کوت که سریع خشک می شود روی ناخن ها استفاده نمایید. تاپ کوت و برق ناخن علاوه بر این که باعث شفاف تر شدن ناخن ها می شود به خشک شدن سریعتر لاک و ماندگاری بیشتر آن کمک میکند.

اسپری خشک کننده لاک ناخن

استفاده از محلول یا اسپری خشک کننده ناخن به خشک شدن لاک در کوتاهترین زمان ممکن کمک می کند. این  محلول های علاوه بر بهبود تغذیه بافت ناخن باعث درخشان و براق تر شدن لاک ناخن می شوند.

روغن بچه

روغن بچه ممکن است به خشک شدن سریعتر لاک ناخن های شما کمک کند. روغن را در یک ظرف یا قطره چکان دارو قرار دهید تا بتوانید به راحتی میزان روغنی که روی هر ناخن ریخته اید را کنترل کنید. سپس، هنگامی که برای خشک کردن ناخن های خود آماده شدید، یک یا دو قطره را به هر ناخن بزنید و یک یا دو دقیقه با حوصله بنشینید.

هنگامی که دانه های روغن را در بالای ناخن خود مشاهده کردید، روغن را با یک حوله کاغذی خشک پاک کنید.

خلاصه 

خشک کردن ناخن ها در هوا به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد، اما برای خشک شدن سریعتر ناخن ها فقط کمی دقت و خلاقیت لازم است. اگر می‌خواهید ناخن‌هایتان سریع‌تر خشک شوند، انگشتان خود را به اطراف تکان ندهید، زیرا ممکن است لاک را لکه دار کنید.

منبع: سایت خبری بیتوته

انتهای پیام/

کد خبر: 1161506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =