روسای دانشگاه‌ها از بودجه معاونت‌ها برای اتفاقات غیرمترقبه استفاده می‌کنند

مدیرکل فرهنگی دانشگاه امیرکبیر معتقد است که روسای دانشگاه‌ها برای حل اتفاقات غیرمترقبه که بودجه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نشده، از بودجه معاونت‌های مختلف استفاده می‌کنند.

جواد طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه تخصیص ردیف بودجه فرهنگی مجاز در لایحه بودجه کشور، می تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی دانشگاه‌ها را حل کند، اظهار کرد: این موضوع از سال‌های پیش توسط فعالان فرهنگی و معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها مطرح و پیگیری شد. در این راستا با نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیشین نیز طرح موضوع شد؛ اما به نتیجه نرسید.

وی اضافه کرد: تاکنون معاونت فرهنگی ردیف بودجه جدا از بودجه دانشگاه‌ نداشته است؛ به این معنا که دولت بودجه‌ای را به دانشگاه‌ها اختصاص می‌دهد، بعد مسئولان مبلغی را در اختیار معاونت فرهنگی _ دانشجویی می‌گذراند. 

مدیر کل فرهنگی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اینکه مشکلات رفاهی، زیرساختی و تغذیه، ایمنی ساختمان‌ها در دانشگاه‌ها بسیار است، ادامه داد: این مشکلات همواره هزینه‌های بسیاری را به دانشگاه‌ها تحمیل می‌کند. علاوه بر آن نیز برخی مشکلات یا اتفاقات از قبل  پیش بینی نشده رخ می‌دهد؛ معمولا هزینه‌ای هم برای رفع آنها در نظر گرفته نشده است. در چنین شرایطی روسای دانشگاه‌ها از بودجه معاونت‌های مختلف استفاده می‌کنند.

وی با ذکر مثالی اضافه کرد: اگر معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها ردیف بودجه جداگانه داشته باشد، از ابتدای سال این بودجه به این معاونت داده می‌شود و دیگر امکان استفاده از آن برای مصارف دیگر یا بودجه جاری دانشگاه وجود ندارد. مثلا اگر خوابگاه دانشجویی آتش بگیرد یا مشکل تغذیه‌ای در سلف(سالن غذا خوری) رخ دهد؛ نمی‌توان از بودجه فعالیت‌های فرهنگی برای حل آنها استفاده کرد.

طباطبایی تصریح کرد: اگر ردیف بودجه معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها در مجلس تصویب شود، معاونان در انتهای هر سال موظف به ارائه آمار دقیقی‌تری از عملکرد، هزینه‌کرد و اجرای برنامه‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1161806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =