وزیر صمت: یکی از خودروسازها به زودی واگذار می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت از واگذاری یکی از خودروسازها در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: ارزیابی و قیمت‌گذاری دارایی‌های خودروسازان به عنوان گام اول خصوصی‌سازی انجام شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، دستور ۸ ماده‌ای رئیس‌جمهور به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کشور در نیمه اسفند ماه سال گذشته به صورت رسمی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید

اعلام زمان و جزییات عرضه بعدی تارا و ۲۰۷ در بورس

بر این اساس آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در بند «۸» از این فرمان بر واگذاری مدیریت دولتی شرکت‌های خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا به بخش غیردولتی تأکید کرد و در این مورد بیان داشت که اینباره بیان داشت که این موضوع سریعا باید تعیین تکلیف شود.

* حذف قیمت‌گذاری دستوری محصولات دو خودروساز بزرگ کشور

حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی سازی در آخرین اظهارات خود درباره واگذاری سهام خودروسازان گفت:‌ پیرامون این موضوع سه جلسه پیوسته در سه دانشگاه با حضور وزیر اقتصاد و مسؤولان وزارت صمت و فعالان بخش خصوصی صنعت خودرو برگزار شده است.

وی لازمه واگذاری سهام خودروسازان را بر اساس اجماع نظر، پیش‌بینی‌پذیری و تنظیم‌گیری صنعت خودرو عنوان کرد و گفت:‌ باید چشم‌انداز تنظیم‌گری خودرو برای خریداران شفاف شود تا بر اساس آن منافع بخش خصوصی در افق ۵ سال آینده تنظیم شود.

وی نکته مهم این تنظیم‌گری را حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو عنوان کرد و افزود:‌ حذف قیمت‌گذاری دستوری مقدمه‌ای برای بهره‌مندی دو شرکت خودروساز از مدیریت بخش خصوصی است.

قربان‌زاده افزود: بعد از حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو امکان واگذاری سهام خودروسازان فراهم است.

بر این اساس سیدرضا فاطمی‌امین در رابطه با واگذاری سهام خودروسازان سیدرضا فاطمی‌امین با اشاره به ارزیابی و قیمت‌گذاری دارایی‌های خودروسازان به عنوان اولین مرحله خصوصی‌سازی، گفت: با توجه به دارایی‌های گسترده این موضوع نزدیک به ۶ ماه طول کشید.

وزیر صمت اظهار داشت:‌ طی ۶ ماه ۱۷۰۰ ابلاغ کارشناسی توسط کارشناسان رسمی دادگستری صادر شد تا قیمت‌گذاری انجام و نهایی شود.

وی در رابطه با زمان واگذاری سهام خودروسازان گفت:‌با هماهنگی‌ انجام شده مجوز یکی از واگذاری‌ها صادر شده که به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر: 1162750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =