مجوز واردات برخی ماشین‌آلات معادن صادر شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: تراز تجاری کشور بسیار مثبت است و ترکیب صادرات هم به سمت صادرات محصولات فناوری می‌رود که بسیار اهمیت دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان کرمان که با حضور فداکار استاندار کرمان و پورابراهیمی و زاهدی نمایندگان مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: در مورد تامین اجتماعی چالش‌های زیادی در کشور داریم.

یشتر بخوانید

وزیر صمت: یکی از خودروسازها به زودی واگذار می‌شود

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها، مالیات و تامین اجتماعی بیشترین موانع را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده و یک چالش اساسی هستند، گفت: تمام تلاش خود را خواهیم گذاشت تا موانع اقتصادی در کشور برداشته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از تولید داخل حمایت می‌کنیم اما این حمایت نباید نقطه‌ای باشد، افزود: حمایت از تولید را شبکه‌ای انجام می‌دهیم و امسال مجوز واردات برخی ماشین‌آلات معادن که ساخت داخل ندارند، آزاد شد.

وی با اشاره به اینکه در هفت ماهه نخست امسال معادل تمام سال گذشته تخصیص واردات داده شده و رشد تولید ماشین‌آلات معادن در کشور نیز ۱۰۰ درصد بوده است، ادامه داد: تراز تجاری کشور بسیار مثبت است و ترکیب صادرات هم به سمت صادرات محصولات فناوری می‌رود که بسیار اهمیت دارد.

فاطمی امین با اشاره به قیمت زغال‌سنگ در کشور اظهار داشت: شرکت ذوب آهن که خریدار زغال است به‌شدت از لحاظ سودآوری و تولید دچار مشکل است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1162873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =