آموزش و پرورش، درسی برای پرورش خلاقیت ندارد/ عدم ارتقای شرکت‌های داخلی در زمینه تولید بازی‌های رایانه‌ای

نوجوان نخبه با بیان اینکه آموزش و پرورش درسی برای پرورش خلاقیت دانش آموزان ندارد، گفت: هنوز در ایران شرکت‌ها در زمینه تولید بازی‌های رایانه‌ای ارتقا نیافته و نمی‌توانند به شکل مناسب به فعالیت بپردازند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهدی صفابینش، دانش آموز کلاس نهم در مدرسه سما است. این نوجوان ۱۵ساله نخبه تاکنون مقام‌های متعددی همچون رتبه‌های برتر چهارمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی فرهیختگان جوان، سومین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی فرهیختگان جوان، منتخب پژوهش‌سراهای دانش آموزی شهر تهران، در نمایشگاه اینوتکس پارک علم و فناوری پردیس و ... را در کارنامه خود ثبت کرده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: قبل از ورود به مدرسه سما در زمینه برنامه‌نویسی فعالیت می‌کردم و بعد از ورود به این مدرسه به واسطه برگزاری کلاس‌های پژوهشی اقدامات بیش از پیش جدی گرفته شد.

این نوجوان با بیان اینکه هم اکنون مشغول به تدریس  برنامه نویسی است، افزود: در نمایشگاه اینوتکت پیشنهاد کار شد و بعد از آن به تدریس برنامه نویسی می‌پردازم. برنامه اصلی بنده برای آینده فعالیت در زمینه برنامه نویسی است تا بتوانم در رشته کامپیوتر تحصیل کرده و در مدرسه علامه طباطبایی درس بخوانم تا بتوانم در المپیاد شرکت کنم.

خلاقیت رمز موفقیت در دوران مدرسه

وی موفقیت کسب شده را به دلیل خلاقیت خود در انجام امور دانست و تاکید کرد: برای پیشرفت در هر فعالیتی بکارگرفتن خلاقیت به دلیل علاقه، استعدادیابی و در انجام امور  موثر است. البته برخی از افراد علاقه به فعالیت داشته و عوامل متعدد منجر به پیشرفت فرد می‌شود.

به گفته این نوجوان نخبه در دروس آموزش دیده خلاقیت دانش آموزان شکوفا شده و برای پرورش می‌توان فعالیت کرد. برای دانش آموزان با ارائه دروس و خلاقیت‌های متعدد همچون برنامه‌ریزی و ایجاد فعالیت‌های مناسب در زمینه پرورش خلایق کمک کرد. این در حالی است که در وزارت آموزش و پرورش درسی برای پرورش خلاقیت دانش آموزان نداریم.

برنامه‌های شرکت‌های بازی‌های رایانه‌ای داخلی ارتقا نیافته است

صفابینش درباره کیفیت تولید برنامه‌های بازی‌های رایانه‌ای ساخت داخل گفت: در ایران دسترسی به منابع درسی متفاوت است و اینکه برنامه‌های بازی خارجی جذاب‌تر است به دلیل برنامه‌های قوی شرکت‌های حمایت کننده است. هنوز در ایران شرکت‌های برنامه‌ساز ارتقا نیافته و نمی‌توانند به شکل مناسب به فعالیت بپردازند.

وی در پاسخ به این سوال که مدرسه به چه میزان در ارتقای خلاقیت و  فعالیت دانش آموزان مناسب عمل می‌کند؟ افزود:  تاکنون فعالیت سازمان سما در این زمینه موثر بوده و دبیران مدرسه فعال در زمینه پژوهش هم برای اطلاع رسانی مسابقات مناسب عمل می‌کنند. البته تمامی این اقدامات به علایق فرد بستگی دارد. هرچند آموزش‌ در این زمینه باعث بروز علاقه در بین افراد و  بروز موفقیت می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1163128

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =