پس از ابتلای کرونا تا چند ماه مصونیت داریم؟

طی دو سال گذشته همه مردم جهان با همه گیری کرونا مواجه شده و بسیاری نیز به این ویروس مبتلا شدند. علی رغم این تجربه عمومی، هنوز باورهای غلط و نادرستی در این رابطه وجود دارد. یکی از تصورات اشتباه در رابطه با کرونا این است که پس از ابتلا به این بیماری، برای چند ماه مصونیت ایجاد می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، گزارش های بهداشتی در گوشه و کنار جهان نشان می دهد که افراد زیادی برای بار دوم، سوم یا چهارم به کووید ۱۹مبتلا می شوند. در اغلب موارد، ماه ‌ها بین عفونت‌ها فاصله است، اما این موضوع به معنی ایجاد مصونیت برای دوره چند ماهه پس از ابتلا به کرونا نیست زیرا برخی افراد می‌ توانند در عرض چند هفته دوباره به این بیماری مبتلا شوند.

بیشتر بخوانید:

اگر فقط ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اید این مطلب را بخوانید

از نظر پزشکی، احتمال وقوع این امر به دو عامل بستگی دارد: نحوه واکنش سیستم ایمنی بدن به عفونت و چه گونه ها و سویه هایی از ویروس که به صورت محلی در حال گسترش هستند.

برای اکثر افراد، عفونت ناشی از کرونا یک پاسخ ایمنی در برابر همان سویه خاص ایجاد می کند که سه تا ۱۲ ماه طول می کشد. پس از آن، احتمال ابتلای مجدد وجود دارد مگر این که سیستم ایمنی با واکسیناسیون تقویت شود. دلیل اینکه برخی از افراد در عرض چند هفته دوباره به کرونا مبتلا می شوند به دلیل انتقال محلی ویروس و گردش سویه های مختلف این بیماری در یک منطقه است.

تجربیات پیشین نشان داد: در طول همه ‌گیری کووید ۱۹، برخی از جوامع شاهد شیوع دو یا چند گونه در حال گسترش ویروس کرونا مانند دلتا و اومیکرون بوده‌ اند که مصونیت نسبت به یکی از آن ها در برابر سویه دیگر محافظت ایجاد نمی ‌کند.

 بررسی گزارش های پزشکی در گوشه و کنار جهان نشان می دهد برخی از افراد در کمتر از ۹۰ روز مجدداً  به این بیماری آلوده شدند و یک نفر پس از ۲۳ روز دوباره به کووید ۱۹ مبتلا شد. به همین دلیل است که اقدامات احتیاطی کووید، حتی پس از آلوده شدن یا واکسینه شدن بسیار مهم است.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1163655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =