رویداد صدرا نقطه اتصال دانشگاه و صنعت

اولین رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با حضور صنایع و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرشید سلیمی سرپرست این دانشگاه در جریان برگزاری اولین رویداد صدرا گفت: طرح صدرا را می توان نقطه اتصال دانشگاه و صنعت تعریف کرد که باعث افزایش تعامل بین دانشجویان ومتخصصان واحدهای صنعتی و کارآفرینان می‌شود. اعمال ایده‌های مختلف در این زمینه، چالش بیکاری و عدم مهارت فارغ‌التحصیلان را برطرف می کند، همچنین این طرح میزان امیدواری دانشجویان به فرصت‌های شغلی در آینده را افزایش می‌دهد.

سلیمی ادامه داد: این رویداد با مشارکت ۱۵ شرکت و کارخانجات مرتبط با صنعت ساختمان برگزار و با بازدید قابل توجه اساتید، کارکنان، دانشجویان و سایر اقشار مرتبط با این صنعت همراه بود و تبادل اطلاعات بین این افراد را به همراه داشت که در پی آن بیش از ۲۵۰ نفر دانشجو ثبت نام نمودنه و نیز قریب به ۱۵۰ نفر از دانشجویان تفاهم اولیه اشتغال با این صنایع و کارخانجات عقد کردند.

علی اکبر ایمانی، دبیر این رویداد نیز گفت: طرح پویش به ابتکار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر طهرانچی ایجاد شده تا زمینه ساز اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان شود. در این طرح از صنایع مختلف نیاز سنجی شده و پس از احصاء موقعیت‌های شغلی، زمینه اشتغال دانشجویان را متناسب با رشته تحصیلی بر اساس این نیازها و با معرفی از طرف دانشگاه فراهم کرده است.

ایمانی با بیان اینکه رویداد صدرا زمینه ساز طرح پویش است، افزود: صنایع در این رویداد موقعیت‌های شغلی خود را معرفی می کنند و دانشجویان توانمندی ها و علایق خود را به صورت چهره به چهره مطرح و با شرایط کاری آنها آشنا می ‌شوند که در نهایت از طریق طرح پویش زمینه اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان فراهم می‌شود.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ادامه داد: صفر تا صد برگزاری، معرفی و تبیین در بین دانشجویان، زیر ساخت انفورماتیک و محوطه سازی این رویداد، توسط دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است و دانشگاه این رویداد را بستری برای استخدام و اشتغالزایی دانشجویان می‌داند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1231380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =