۴۰۰ بیمار اس ام ای چشم‌انتظار واردات دارو

اعظمیان درباره توزیع داروی بیماران اس ام ای گفت: داروهای وارد شده فقط برای حدود ۲۵۰ بیمار است و سازمان غذا و دارو هم گفته که داروی جدیدی وارد نخواهد شد. تکلیف بیش از ۴۰۰ بیمار هنوز مشخص نیست.

سعید اعظمیان مدیر کمپین بیماران اس ام ای در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درباره وضعیت توزیع دارو برای این بیماران گفت: در حال حاضر سازمان غذا و دارو در حال توزیع داروهای وارداتی است اما مشکل اینجاست که داروهای وارد شده فقط برای حدود ۲۵۰ بیمار است و سازمان غذا و دارو هم گفته که داروی جدیدی وارد نخواهد شد. تکلیف بیش از ۴۰۰ بیمار هنوز مشخص نیست.

بیشتر بخوانید

تاثیر قابل توجه داروهای دیابت بر بیماران ام اس

او افزود: پروتکل‌ها تغییر کرده و سازمان غذا و دارو تصمیم دارد که دارو را براساس سن توزیع کند؛ بر این اساس ابتدا کودکان زیر ۱۱ سال، بعد سنین ۱۱ تا ۲۰ سال و بعد سنین بالاتر دارو دریافت خواهند کرد اما فعلا مشکل بلاتکلیف بودن بیش از ۴۰۰ بیمار است. هفته گذشته تجمعی مقابل وزارت بهداشت داشتیم که نهایتا وزیر بهداشت قول داد که داروی بیماران تامین شود که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

به گزارش ایسکانیوز، بیماران اس ام ای سال‌هاست در انتظار دارو هستند که در نهایت با دستور رئیس جمهور دارو وارد شد اما در انبارهای سازمان غذا و دارو ماند. این تعلل اعتراض بیماران را به دنبال داشت و بعد از تجمعی که مقابل سازمان غذا و دارو انجام شد، این سازمان قول داد که روند توزیع دارو را سرعت ببخشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1164152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =