کنعانی: ادعای رئیس سیا درباره همکاری‌های ایران و روسیه بی اساس است

سخنگوی وزارت امور خارجه، ادعای رئیس CIA آمریکا در ارتباط با همکاری‌های ایران و روسیه و نیز اتهامات وی علیه جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با جنگ اوکراین را بی اساس و بخشی از جنگ تبلیغی آمریکا علیه ایران توصیف کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ناصر کنعانی در توضیح بیشتر این مسئله گفت: مقامات آمریکایی در تداوم ادعاهای سیاسی بی اساس و اقدامات غیرقانونی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، همکاری‌های متعارف دفاعی و نظامی ایران و روسیه را زیر سوال می‌برند. 

بیشتر بخوانید

روسیه: آمریکا اراده سیاسی نشان دهد، احیای برجام امکانپذیر است

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، این کارزار تبلیغاتی آمریکایی‌ها که مبنای آن بر دروغ پردازی و فریبکاری قرار گرفته، با اهداف مختلفی از جمله اعمال فشار سیاسی به جمهوری اسلامی ایران، دامن زدن به ایران‌هراسی و سرپوش نهادن بر جنگ‌طلبی خود صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: همانگونه که بارها اعلام کرده‌ایم، همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری‌های دفاعی، در چارچوب منافع و مصالح مشترک و منطبق بر حقوق و تعهدات بین‌المللی دو کشور در حال گسترش است و علیه هیچ کشور ثالثی نیست.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران منطبق با منافع ملی خود و ضمن رعایت قوانین و مقررات بین‌المللی، در تنظیم روابط خارجی خود مستقلانه عمل کرده و از کسی اجازه نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1164163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =