حمایت از دانش‌بنیان‌ها در حد حرف مانده است/ مستهلک شدن دستورات مسئولان ارشد کشور توسط مدیران میان رده

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد معتقد است که دستورات مسئولان ارشد کشور توسط مدیران میان رده مستهلک می‌شوند.

 محمد حسن قربانی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که دریافت مجوزهای دانش‌بنیانی بسیار سخت است، اظهار کرد: به همین دلیل، اغلب فناوران ترجیح می‌دهند کار را با سرمایه شخصی پیش ببرند.

وجود فرصت‌های کاری ناشناخته در ایران/ لازم نیست صنعت ابداعی باشد

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد با اشاره به این که گرفتن تسهیلاتی که برای دانش‌بنیان‌ها درنظرگرفته شده است، به وقت و زحمت کار نمی‌ارزد، افزود: شرایط برای همه شرکت‌ها چه دانش‌بنیان و چه شرکت‌های عادی یکسان است.

وی خاطرنشان کرد: وعده‌هایی که برای کمک به دانش‌بنیان‌ها داده می‌شود، وقتگیر هستند. حمایت دانش‌بنیان‌ها از حرف فراتر نرفته است.

قربانی با تصریح بر این که دستورات مسئولان ارشد کشور توسط مدیران میان رده مستهلک می‌شوند، گفت: چون فردی که تصمیم‌گیرنده است، آشنایی با محصولات ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ادامه داد: محصولات ما مشتری دارند. به همین دلیل، بدون مجوزها هم می‌توانیم کار کنیم. برگزاری نمایشگاه‌ها کمک بسیار زیادی به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌کند، چرا که شرکت‌ها را به مشتریان معرفی می‌کند. یکی از مشکلات دانش‌بنیان‌ها این است که علم دارند؛ اما بازار را نمی‌شناسند.  

وی افزود: فقط علم برای موفقیت دانش‌بنیان‌ها کافی نیست. شناخت مشتری و اموری مانند مالیات و بیمه هم لازم است. شرکت‌هایی که بازاریابی ندانند، شکست می‌خورند. تهیه مواد اولیه هم از جمله مشکلات دانش‌بنیان‌هاست که حضور در نمایشگاه‌ها می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

گفتنی است، قربانی مدیر عامل شرکت شیمی‌کاران دیار زنده‌رود است. این شرکت تولید کننده مواد موثره در صنایع خوراکی، دارویی و شیمیایی است و توانسته‌ رنگ کینولین یا پیگمنت(رنگدانه زرد) در فرم محلول و نامحلول تولید کند که در صنعت کاربرد دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1164368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =