۱۵۰ پایان‌نامه با موضوع مقاومت در واحدهای دانشگاه آزاد تدوین شده است/ افزایش تمایل دانشجویان به شناخت مکتب حاج قاسم

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ عنوان پایان‌نامه با عناوین متعدد مرتبط با شهادت شهید سلیمانی گفت: دانشجویان با گذشت زمان تمایلشان نسبت به شناخت حاج قاسم و نهضت مقاومت در جمهوری اسلامی افزایش یافته و این مقوله از موضوعات مورد تحلیل است.

احمد صالحی‌آرا، رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات به مناسبت فرارسیدن دهه مقاومت و شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری شهید سلیمانی را به عنوان یک فرد نمی‌توان در نظر گرفت، بلکه مکتب شهید سلیمانی دارای ابعاد فرهنگی متعدد است. در دانشگاه این مکتب باعث ایجاد تحول و جهش در بین دانشجویان شده است.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی افزود: شاید دانشجویان تا قبل از شهادت حاج قاسم توجه به شخصیت این شهید بزرگوار نداشتند و بعد از شهادت او توجه ویژه نسبت به شخصیت این فرد والا پیدا کردند. این مقوله بیشتر در ارتباط با موضوعات دانشجویان در پایان نامه مقاطع  کارشناسی ارشد و دکتری مشاهده می‌شود. از زمان شهادت حاج قاسم تاکنون بیش از ۱۵۰ عنوان پایان نامه با عناوین متعدد مرتبط با شهادت شهید سلیمانی و مقوله مقاومت در دانشگاه آزاد اسلامی ثبت شده است.  هرچند هنوز بسیاری از پژوهش‌ها در این زمینه در سامانه ثبت نشده است. 

وی درباره امتیازات اختصاص داده شده به دانشجویان فعال در زمینه پایان نامه‌ها با موضوعات مقاومت و حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: حاج قاسم و مکتب این شهید بزرگوار یک گرایش معنوی را در بین دانشجویان ایجاد کرده است و فعالیت‌ها به دلیل اختصاص امتیازهای مادی و دانشگاهی نیست و روح معنوی این اقدام از اهمیت برخوردار است. با این تفاسیر افراد به واسطه امتیاز این فعالیت‌ها را بر عهده می‌گیرند. در دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به نقش موثر شهید سلیمانی شاهد حضور معنوی او در بین دانشجویان هستیم. این شهید تاثیرات متعدد و مناسب بر روی دانشجویان داشته است.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی درباره تمایل دانشجویان برای فعالیت در حوزه مقاومت تاکید کرد: به باور بنده دانشجویان با گذشت زمان تمایلشان نسبت شناخت حاج قاسم و نهضت مقاومت در جمهوری اسلامی و دیگر کشورهای پرچم‌دار مقاومت و مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی افزایش یافته و این مقوله از موضوعات مورد تحلیل است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1164862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =