تعلل در تخصیص بودجه ۳ درصد معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها / فقط یک درصد اجرا شده است

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعتقاد دارد که اختصاص بودجه ۳درصدی به معاونت فرهنگی از بودجه کل دانشگاه، به صورت میانگین در کمتر از یک درصد در دانشگاه‌ها اجرا شده است.

عبدالحسین کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد تخصیص ۵ درصد از بودجه کل دانشگاه به معاونت فرهنگی را به دولت داده بود، گفت: این رقم در لایحه بودجه دولت برای سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

ساختار بودجه دانشگاه‌ها، مانعی برای فعالیت معاونت فرهنگی/ دانشگاه‌ها برای تامین امور رفاهی دانشجویان در مضیقه هستند

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: ما بودجه معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها را به گونه‌ای تنظیم کرده‌ایم که در سال ۱۴۰۲ تامین اعتبار این معاونت، ارتباطی به تایید یا نظر هیئت امنای دانشگاه‌ها ندارد. تامین اعتبارات مالی این معاونت‌ها، در لایحه بودجه تعریف شده و هیچ فرد یا دانشگاهی امکان سرپیچی از آن را ندارد. 

وی درباره راهکارهای مواجه با سرپیچی دانشگاه‌ها در تامین نکردن بودجه فرهنگی عنوان کرد: برای سال آینده، علاوه بر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  دیوان، محاسبات کشور و سازمان بازرسی کل کشور هم می‌توانند بر روند اختصاصی بودجه فرهنگی نظارت داشته باشند. بنابراین احتمال می‌دهیم مشکلات مالی این حوزه کاهش یابد. 

کلانتری در پایان با بیان اینکه متاسفانه اختصاص بودجه ۳ درصد به معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها تحقق پیدا نکرد، خاطرنشان کرد: حتی می‌توان گفت که این موضوع به صورت میانگین کمتر از یک درصد در دانشگاه‌ها اجرا شده است. البته امیدواریم که اختصاص بودجه تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ توسط روسای دانشگاه‌ها اجرایی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1165073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =