شطرنج‌بازان ایران مقابل رژیم صهیونیستی حاضر نشدند

بردیا دانشور و پویا ایدنی، دو ملی‌پوش شطرنج ایران مقابل نماینده رژیم صهیونیستی در مسابقات جهانی حاضر نشدند.

به گزارش گروه ورزش ایسکانیوز، در جریان مسابقات سریع قهرمانی جهان در بخش مردان، پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران به مصاف حریفان خود رفت  و در روز اول به ۳ پیروزی، یک شکست و یک تساوی رسید. نماینده ایران که با ریتینگ ۲۶۵۶ در این مسابقات حضور دارد، تواست در پنج بازی اول خود ۳.۵ امتیاز کسب کند و در رده ۳۰ این مسابقات بایستد.

احسان قائم مقامی، دیگر ملی‌پوش شطرنج ایران در این مسابقات، به مصاف حریفان خود رفت و به ۲ پیروزی، ۲ شکست و یک تساوی رسید. با این نتیجه قائم مقامی ۲.۵ امتیازی شد و در رده ۹۶ قرار گرفت.

محمد امین طباطبایی که در این مسابقات با ریتینگ ۲۵۲۶ حضور دارد، به ۲ پیروزی، ۲ تساوی و یک شکست دست یافت تا با ۳ امتیاز در رده ۴۲ قرار بگیرد. شطرنج باز ایران در دور اول این مسابقات ناکامورا آمریکایی را متوقف کرد و به تساوی ارزشمند دست یافت.

پویا ایدنی، دیگر شطرنج‌باز ایران در مسابقات جهانی، در دور چهارم این مسابقات مقابل شطرنج‌باز رژیم صهیونیستی حاضر نشد. نماینده ایران در این مسابقات با کسب دو پیروزی، دو شکست و یک تساوی ۲.۵ امتیازی شد و در رده ۹۱ این رقابت‌ها قرار گرفت.

بردیا دانشور، ملی پوش جوان شطرنج ایران که در این مسابقات حضور دارد، در دور سوم مقابل نماینده رژیم صهیونیستی حاضر نشد. این شطرنج باز در ۲ بازی به پیروزی رسید، در ۲ بازی شکست خورد و در یک رقابت به تساوی دست یافت تا با ۲.۵ امتیاز در رده ۹۹ قرار بگیرد.

گفتنی است، مسابقات جهانی شطرنج سریع و برق آسای جهانی از ۲۶ تا ۳۰ دسامبر (۵ تا ۹ دی ماه) در کاخ ورزشی آلماتی قزاقستان درحال برگزاری است. مسابقات سریع در تاریخ ۲۶ تا ۲۸ دسامبر و سپس مسابقات برق آسا  ۲۹ تا ۳۰ دسامبر کار خود را دنبال خواهند کرد. دین لیرن چینی، علیرضا فیروزجا و لوون آرونیان ارمنی از جمله شطرنج‌بازان سرشناسی هستند که در این مسابقات حضور ندارند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1165231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =