نهادهای بین‌المللی ابزار حکمرانی نظام سلطه‌اند/ مکتب شهید سلیمانی یک مکتب مدیریتی کامل است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ارکان حقوقی و سیاسی دنیا در قالب کنوانسیون‌ها و سازمان ملل متحد را ابزار حکمرانی نظام سلطه دانست.

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز پیرامون انفعال مجامع بین‌المللی نسبت به ترور شهید سلیمانی اظهار کرد: ارکان حقوقی و سیاسی دنیا در قالب کنوانسیون‌ها و سازمان ملل متحد در حقیقت ابزار حکمرانی نظام سلطه است. اگر به این گزاره باور داشتید، دیگر از این مجامع توقع نخواهید داشت تا نسبت به فرمانی که راس نظام سلطه صادر کرده، واکنشی نشان دهند یا با آن مقابله کنند.

سردار حاج قاسم سلیمانی به خاطر صدق، اخلاص و پایداری ماندگار شد

وی افزود: این روزها که خانم‌های افغان از تحصیلات عالی در دانشگاه محروم شده‌اند، صدایی از کسی در نمی‌آید و کسی در غرب بحثی پیرامون آن ندارد. این در حالی است عضویت ایران اسلامی که بانوان در آن از یکی از پیشرفته‌ترین سطح امکانات و حقوق در منطقه برخوردارند را در شورای مقام زن سازمان ملل لغو می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است که برخلاف انفعال نهادهای بین المللی، یک جریان مردمی و نخبگانی در سراسر دنیا نسبت به شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی شکل گرفت که همچنان ادامه‌دار و قابل مشاهده است.

دکتر محمدمهدی طهرانچی خاطر نشان کرد: اگر یک میلیونیوم جنایات آمریکایی‌ها در کشورهای منطقه مثل عراق و افغانستان که حتی به هدف قراردادن کاروان‌های عروسی کشیده شده، توسط هر کشور دیگری رقم می‌خورد تاکنون دادگاه‌های بین المللی سر و صدای زیادی به پا می‌کردند؛ لذا اگرچه باید به لحاظ حقوقی پیگیر ترور شهید سلیمانی در صحنه جهانی بود اما نباید به آن امید بست. البته وجدان بشری این مسائل را می‌فهمد.

او ادامه داد: مگر درمورد تحریم همه جانبه ایران کسی اعتراض کرد یا مگر آمریکایی‌ها به قوانین بین المللی در این مورد پایبند بودند؟ رسما اعلام کردند که ما تحریم می‌کنیم و با قانون کاری نداریم.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، امروز جوانان ما باید با مفاهیم موجود در نگاه نظام سلطه آشنا شوند و دقت داشته باشند که غرب واقعیت خود را آن طور که هست به ما نشان نمی‌دهند بلکه آن را بزک می‌کند.

دکتر محمدمهدی طهرانچی در پایان تاکید کرد: مکتب شهید سلیمانی که ذیل مکتب حضرت امام (ره) تعریف می‌شود، یک مکتب مدیریتی کامل است که خدامحور است و به گفته حضرت آقا، نمایه آن صدق با مردم و اخلاص با خدا است. اخلاص را در نظام حکمرانی غرب از آن‌جایی که اساسا در آن خدایی در معنای واقعی خود وجود ندارد، نمی‌بینیم. اما در نظام مردم‌سالاری دینی جمهوری اسلامی هم نسبت به مردم صدق و هم نسبت به خداوند، اخلاص وجود دارد.

خبرنگار: محمدمهدی داوری

انتهای پیام/

کد خبر: 1165970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =