علت افزایش قیمت پیاز چیست؟

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار گفت: افزایش اخیر قیمت پیاز به دلیل موضوعات مختلفی از قبیل صادرات، زمستان، کندی عرضه است.

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز در رابطه با افزایش قیمت پیاز گفت: افزایش اخیر قیمت پیاز به دلیل موضوعات مختلفی از قبیل صادرات، زمستان، کندی عرضه است و همه این عوامل به طور کلی موجب بروز چنین مسئله‌ای شده است.

افزایش ۱۰۰ درصدی عوارض صادرات پیاز

وی در ارتباط با روند تامین پیاز در بازار جهت کنترل قیمت و رفع تقاضا هم عنوان کرد: طبق اطلاعات رسیده، قرار است جهاد کشاورزی تمهیداتی بیندیشد و پیاز را وارد کرده و به بازار تزریق کند، البته گاهی هنگام افزایش قیمت‌ها، تزریق به کُندی صورت می‌گیرد تا تعادل در توزیع هم حفظ شود. هرچند کندی عرضه در زمان تقاضای زیاد نوعی احتکار است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار در ادامه با اشاره به این موضوع که عرضه میوه و تره‌بار از طریق شهرداری غیرقانونی است، گفت: ما این روند را تایید نمی‌کنیم، نه خودشان، نه عرضه‌شان و نه اصولی بودن‌شان را، چرا که طبق مصوبه مجلس، عرضه حتی ۱ کیلو میوه و تره‌بار هم باید توسط اتحادیه انجام شود اما سال‌هاست عرضه غیرقانونی توسط شهرداری صورت می‌گیرد.

کارگر در ادامه عنوان کرد: شهرداری زمین‌هایی را که در اختیار دارد با هزینه‌های هنگفت کرایه می‌دهد، درنتیجه حلقه‌های واسط و غرفه‌دارها برای جبران هزینه‌های خود، قیمت اجناس را زیاد می‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار با اشاره به شکایت‌های مردمی گفت: در اتحادیه بارها اتفاق افتاده که با شکایت‌های مردمی مواجه شدیم که ۹۵ درصد شکایت‌ها از غرفه‌های شهرداری بوده به‌خصوص در زمینه توهین‌ها و بداخلاقی‌هایی که فروشنده‌ها با مردم دارند.

وی در ادامه اظهار کرد: ما امتحان مان‌را در بحث کمیابی لیموترش و زنجبیل در کرونا پس دادیم. در آن زمان اتحادیه به این موضوع ورود کرد و بازار به تنظیم رسید.

کارگر در پایان با بیان اینکه بحث کیفیت‌ میوه و تره‌بار بین مغازه‌ و غرفه حائز اهمیت است، گفت: غرفه‌دارها به هیچ وجه بار درجه یک نمی‌برند به همین دلیل خرید از مغازه با غرفه اختلاف زیادی دارد و جنس از نظر کارشناسی برای خریدار مغازه متفاوت است.

انتهای پیام/

خبرنگار: فاطمه سادات میراحمدی

کد خبر: 1166226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =