نخستین خط کشتیرانی کانتینری از بندر بوشهر به امارات متحده عربی راه‌اندازی شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه‌اندازی نخستین خط کشتیرانی کانتینری از بندر بوشهر به بندر جبل علی امارات متحده عربی خبر داد و اظهار کرد: با راه‌اندازی این خط دریایی زمینه صادرات و واردات محصولات افزایش خواهد یافت.

به گزارش گروه اقتصاد ایسکانیوز، محمد شکیبی نسب با اشاره به توسعه طرح‌های بندری در استان اظهار داشت: طرح توسعه بندر بوشهر به سبب محدودیت اراضی در این بندر در مجتمع بندری نگین در حال اجرا است که خوشبختانه با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی، تأسیسات زیربنایی این مجتمع بیش از 91 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جزئیات مذاکرات رئیس بانک مرکزی با همتای قطری

وی جاده و پل دسترسی به جزیره و بندر نگین را از جمله تأسیسات زیربنایی دانست و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی تا سال آینده این تأسیسات به اتمام می‌رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر فراهم کردن بستر برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نگین را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در حال حاضر چهار شرکت نفتی متقاضی سرمایه‌گذاری در مجتمع بندری نگین بوشهر هستند که مقدمات اولیه آن فراهم شده است.

شکیبی نسب از افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر خبر داد و بیان کرد: در هشت ماه امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا روند مطلوبی داشته و در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری 56 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی یکی از مطالبات مهم بازرگانان و صادرکنندگان محصولات را ایجاد خط کشتیرانی از بندر بوشهر دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه میگو تولیدی استان بوشهر از دیگر بنادر کشور صادر می‌شد برای تحقق مطالبات بازرگانان زمینه صادرات آبزیان از بندر بوشهر فراهم شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه‌اندازی نخستین خط کشتیرانی کانتینری از بندر بوشهر به بندر جبل‌علی امارات متحده عربی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این خط دریایی زمینه صادرات و واردات محصولات افزایش می‌یابد.

شکیبی نسب اضافه کرد: با راه‌اندازی این خط کشتیرانی هزینه حمل محموله‌های صادراتی برای فعالان اقتصادی کاهش یافته است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1166373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =