اتاق نگهداری کودک در مجتمع مادران ایجاد شده است/ راه‌اندازی رشته مربی‌گری بهداشت مدارس برای اولین بار در کشور

رئیس مجتمع مادران دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) از راه اندازی رشته مربی‌گری بهداشت مدارس در این مجتمع خبر داد و گفت: با توجه به عدم استقبال مادران از راه اندازی مهدکودک در این واحد دانشگاهی اتاق نگهداری کودک در این دانشگاه دایر شده است.

فاطمه خلیلی، رئیس مجتمع مادران دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره امکان تحصیل مادران در کشور به شکل مجازی گفت: باید در زمینه افزایش کلاس‌های آنلاین نیازسنجی کرد تا تمایل دانشجویان به این اقدام مشخص شود.

۴۰درصد آموزش در مجتمع مادران دانشگاه آزاد مجازی می‌شود/ تاسیس اولین مهدکودک دانشگاه آزاد اسلامی ویژه فرزندان دانشجویان و کارکنان

وی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه استقبال دانشجویان از واحد مادران چگونه است و چه خدمات متمایز در این واحد در مقایسه با دیگر دانشگاه‌ها ارائه می‌شود؟ افزود: با توجه به شرایط دانشکده و محیطی آرام در دسترس افراد در راستای انجام فعالیت‌های اداری و دیگر نیازها است و دیگر نیازی به طی مسافت طولانی نیست و محیط گرم و صمیمی در بین کادر اداری و دانشگاه بروز کرده و باعث شده تا دانشکده از بعد معنوی باعث جذب و ماندگاری دانشجویان در این دانشکده شود. 

رئیس مجتمع مادران دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) درباره رشته‌های جدید تحصیلی برای این واحد دانشگاهی ادامه داد: در مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته‌هایی همچون آموزش و پرورش ابتدایی، مهندسی حرفه‌ای معماری، کاردانی پیوسته، مربی بهداشت مدارس، نقاشی و معماری داخلی را شامل می‌شود. در مقطع کاردانی ناپیوسته آموزش و پرورش ابتدایی، کاردانی حرفه‌ای تربیت مربی پیش دبستانی، کاردانی حرفه‌ای تربیت مربی خانه کودک و نوجوان، کاردانی حرفه‌ای آرایش زنانه، کاردانی حرفه‌ای کودک یاری و در مقطع کاردانی حرفه‌ای رشته مراقبت زیبایی پوست و مو و  گریم هم جزو دیگر رشته‌های این مجتمع است.

خلیلی ادامه داد: رشته‌هایی همچون روانشناسی، حسابداری، مهندسی کامپیوتر و مهندسی معماری بخش از دیگر رشته‌های این مجتمع دانشگاهی است. رشته پوست و مو و رشته مربی بهداشت مدارس هم جزو رشته‌های جدید است، چون برای اولین بار در سطح کشور رشته مربی‌گری بهداشت مدارس ارائه شده است. باید بتوان در این رشته به جذب دانشجو پرداخت تا نیاز مدارس برطرف شود. رشته‌های جدید مورد علاقه بانوان در این واحد دانشگاهی ایجاد شده و مستلزم شناخت افراد و حضور بیش از پیش متقاضیان است.

وی درباره کم و کیف تاسیس اولین مهدکودک دانشگاه آزاد اسلامی در داخل محیط مجتمع ادامه داد: رایزنی با افراد سابقه‌دار در حوزه تاسیس مهد کودک و متخصص انجام شده و مسائل اقتصادی هزینه‌بر است، اما به رغم این موضوعات از سوی افراد تمایل به حذف مهد کودک وجود دارد و تعداد مادران متقاضی مهدکودک برای فرزندشان در دانشکده اندک است. اتاق نگهداری کودک در دانشکده ایجاد شده تا بار روانی نگهداری کودک برای مادران کاسته شود.

رئیس مجتمع مادران دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) در پاسخ به این سوال که با توجه به فعالیت‌های این واحد اقدامات برای توسعه واحدهای دیگر ویژه مادران را از سوی سازمان مرکزی چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: اگر به این واحد امکانات داده شود تا مادران بتوانند در این مجموعه به تحصیل بپردازند، طبیعتا افراد از راه‌های دور هم جذب دانشکده شده و همین امر انگیزه‌ای برای دانشگاه می‌شود تا بتوانند در واحدهای دیگر چنین مجموعه‌ای را لحاظ کرده و باید در این دانشکده امکانات ارائه داده شود. البته تاکنون امکانات خاصی برای ما تعلق نگرفته تا بتوان جذب دانشجویان را افزایش داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =