میزان واریزی بودجه پژوهشی بانک‌ها به صندوق شورای عتف مشخص شد/ افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته

شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ مکلفند حداقل ۶۰ درصد از هزینه امور پژوهشی خود را در مقاطع سه ماهه به میزان ۲۵ درصد به حساب صندوق شورای عالی عتف نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بر اساس بند (د) تبصره ۹ آموزش، پژوهش و فرهنگ، شرکت ها، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره ۳ این قانون مکلفند در اجرای تکالیف قانونی مربوط، حداقل ۶۰ درصد از هزینه امور پژوهشی خود مندرج در آن پیوست را در مقاطع سه ماهه به میزان ۲۵ درصد به حساب صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

واریز این وجه صرفاً در راستای حل مسائل و مشکلات همان شرکت ها از طریق توافقنامه با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی اعم از دولتی و غیردولتی، جهاد دانشگاهی، پارکهای علم و فناوری و حوزه‌های علمیه و در قالب طرح (پروژه)های کاربردی، عناوین پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، طرح(پروژه)های پسادکتری و طرح(پروژه)های تحقیقاتی دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی غیرشاغل به مصرف برسانند.

متن کامل لایحه بودجه ۱۴۰۲ منتشر شد + دانلود

آیین نامه اجرایی این بند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون علمی و فناوری و معاون حقوقی رییس جمهور پیشنهاد و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

به گزارش ایسکانیوز، شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت در سال ۱۴۰۱ مکلف‌ به واریز حداقل ۴۰ درصد از هزینه امور پژوهشی در مقاطع سه‌ماهه به میزان ۲۵ درصد به حساب صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری نزد خزانه‌داری کل کشور شدند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1167188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =