دشمن درصدد راه اندازی کودتای عقیدتی در ذهن جوانان/ آمریکا تنها ۱۰ سال از عمر خود را درگیر جنگ نبوده

فرماندار شهرستان بهار گفت: ایران ۳۰۰ سال است که به کشوری حمله نکرده، اما آمریکا ۲۳۶ سال از عمر ۲۴۶ سال خود را مشغول جنگ با کشورهای کوچک و بزرگ در قاره‌های مختلف بوده است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز، روح اله نباتی فرماندار شهرستان بهار در "اولین همایش شورای مرکزی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران استان همدان" اظهار کرد: این که ما درگیر یک جنگ ترکیبی هستیم حرفی کاملاً درست است، نوع جنگ عوض شده، شکل آن عوض شده و به صحنه بی‌انتهای فضای مجازی و رسانه‌ای کشیده شده ولی جنگ همچنان وجود دارد.

استاد دانشگاه ادامه داد: دنیا درگیر جنگ است و این جنگ را آن‌هایی که دم از صلح بین المللی می‌زنند راه انداختهاند. چرا ناوهای آمریکایی از آن طرف کره زمین باید در آب‌های نیلگون خلیج فارس با همکاری کشورهای فاسد عربی منطقه حضور داشته باشد؟ ایران ۳۰۰ سال است که به کشوری حمله نکرده، اما آمریکا ۲۳۶ سال از عمر ۲۴۶ سال خود را مشغول جنگ با کشورهای کوچک و بزرگ در قاره‌های مختلف بوده است. به راستی تهدید واقعی جهانی برای صلح کیست؟

نباتی در جمع اصحاب رسانه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران در استان همدان با اشاره به عقبه‌ رسانه‌ای دشمن و استفاده از آنها در اغتشاشات مطرح کرد: اغتشاشات اخیر درست همانند یک کودتا بود. همانطور که از معنی آن پیداست، کودتا یعنی براندازی سریع و خشن توسط یک گروه خاص که همگی ما شاهد آن بودیم که دشمنان از احساسات جوانان همین آب و خاک با سوء استفاده از فضای مجازی و دروغ های بزرگ رسانه‌ای، سعی به راه اندازی یک کودتای عقیدتی در ذهن آنان داشتند که این اتفاق با ورود شما افسران جنگ نرم به سرانجام نمی‌رسد.

دشمن درصدد راه اندازی کودتای عقیدتی در ذهن جوانان/ آمریکا تنها ۱۰ سال از عمر خود را درگیر جنگ نبوده

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دشمن تکنولوژی و عقبه رسانه‌ای خودش را وارد کرد تا بتواند ما را شکست دهد. یکی از مهم‌ترین عللی که در این جنگ پیروزی با جبهه حق و ایران بود این است که زمین این جنگ را ما مشخص کردیم. دشمن و در راس آن آمریکا و اطرافیانش با پنج حوزه این جنگ ترکیبی را راه انداختند که عبارت اند از حوزه ساختار، حوزه جهت‌دهی، فشار و تخریب، جریان‌سازی و همراه سازی. با توضیح این پنج مورد بخشی از عقبه ی رسانه‌ای دشمن قابل تشریح است.

فرماندار بهار بیان کرد: پنج شرکت اصلی فناوری اطلاعات دنیا هستند که انحصار بازار اینترنت در دست آنهاست. این شرکت ها کمک های عجیبی به کودتاچیان کردند. آن ها انواع و اقسام فناوری فیلترشکن‌ها و پروکسی ها و نرم افزارهای مختلفی که ما در داخل کشور نتوانیم جلوی امپراتوری دروغ آنها را بگیریم، به صورت روزانه تولید و رایگان در اختیار مردم قرار می دادند.

متخصص برنامه‌نویسی کامپیوتر تشریح کرد: کلان داده‌ها اطلاعات بسیار بسیار حجیم و در ساده‌ترین حالت ۳ویژگی دارند؛ سرعت ،حجم و تنوع. سرعت تولید این اطلاعات انقدر زیاد است که مغز انسانها قدرت پردازش این اطلاعات را ندارد و برای تحلیل داده ها احتیاج به دیتاسنترها و سوپر کامپیوترهای فوق العاده دارد که بتواند اطلاعاتش را پردازش کند و در اینجا الگوریتمهای پیشرفته به کمک کلان داده ها میآید. گاهی اوقات وارد برنامه اینستاگرام می شویم و خبری را می بینیم که متوجه می‌شویم نحوه نمایش اخبار و اطلاعات آن لحظه گزینش شده است و الگوریتم های فوق‌العاده کامپیوتری هستند که تعیین می‌کنند که ما کدام خبر را اول ببینیم.

دشمن درصدد راه اندازی کودتای عقیدتی در ذهن جوانان/ آمریکا تنها ۱۰ سال از عمر خود را درگیر جنگ نبوده

روح‌اله نباتی خاطرنشان کرد: نمونه این اتفاق در استانداردهای دوگانه توییتر و اینستاگرام قابل مشاهده است. به صراحت این ها در مانیفست خود اعلام می‌کند که ترویج خشونت ممنوع است ولی خشونت آتش زدن یک بسیجی یا چادر سر کشیدن و چاقو زدن و.. را نشان دادند و به هیچ عنوان فیلتر نکردند. این هوش مصنوعی چگونه تفاوت بین این خشونت‌ها را تشخیص می‌دهد؟ در حال حاضر رسانه‌ها و ابزار دست دشمنان خشونت را به دو دسته خوب و بد تقسیم کردهاند و آن‌جا که به نفع‌شان باشد، خشونت مد نظرشان را برای ملتهب کردن جامعه و بازی با احساسات جوانان نشان میدهند.

وی با اشاره به حسابهای کاربری پرمخاطب مثل کاربران مشهور و سلبریتی ها که  کمک به جهت‌دهی افکار عمومی کردند، گفت: تعدای افراد بودند که دائم فشار می‌آوردند و تخریب می‌کردند مثل هکرهایی که یک خبرگزاری را چند ساعتی هک کردند یا سرقت اطلاعات مدافعان نظام و منتشر کردن هویت شهروندان که داکسینگ نام دارد و یا ترورهای شخصیتی و بنگاه های شایعه‌پراکنی که در راس آن‌ها اوباش مجازی وارد شدند و چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی به ترور شخصیتی و رسانه‌ای ادامه دادند.

روح اله نباتی ادامه داد: چهار متغیر به جریانسازی در التهابات کمک کرد. کاربران جمعی یا فیکرها که شروع به انتشار مطالب جعلی می کردند، مردم نماها که عده‌ای اجیر شده خودشان را شبیه مردم میکردند و وارد گروه مردمی می‌شدند و خواسته خودشان را از زبان مردم مطرح می‌کردند و سعی می‌کردند یک حمایت جمعی درست کنند که در همین حین گروه اول به کمک انها امده و به انتشار اخبار دروغ مشغول می‌شدند.

دشمن درصدد راه اندازی کودتای عقیدتی در ذهن جوانان/ آمریکا تنها ۱۰ سال از عمر خود را درگیر جنگ نبوده

فرماندار شهرستان بهار تصریح کرد: آخرین بخش در این کودتای عقیدتی، همراه‌سازی عمومی مردم است. عدهای نقش بازی می‌کردند که اغلب آن‌ها سلبریتی بودند. دو گروه سلبریتی وجود دارد، سلبریتیهای قرمز که تولید محتوا می‌کردند آن هم محتوای مبتنی بر نفرت و خشونت و سلبریتیهای زرد که همین مطالب رو توییت میزدند و احساس همدلی  و همراهی با مردم می کردند. محتوا سازان با تولید پوستر تولید انیمیشن تولید ترانه و موسیقی آموزش اطلاع رسانی کمک زیادی کردن دسته دیگری به نام آمپلی فایر ها که کارشان انتقال اتفاقاتی که در داخل کشور می‌افتد به خارج از کشور را برعهده داشتند و در آخر کمپین ها بودند که یک جریان اعتراضی را به یک جنبش هدفمند تبدیل می کردند.

روح اله نباتی در پایان افزود: حال با این عقبه رسانه‌ای بینید انقلاب اسلامی چقدر عظیم است که در برابر این هجمه ایستادگی کرده است. ما هیچ گاه به آمریکا حمله نکردیم ولی آمریکا به ما حمله کردند، ما هیچگاه به خلیج آمریکایی‌ها ناو نفرستادیم ولی آنها مکرر فرستاده‌اند، ما هیچ‌گاه در آمریکا کودتا نکردیم ولی او در کشور ما کودتا کرده است. به نظر عده‌ای آمریکا بزرگترین ابر قدرت سیاسی نظامی دنیاست ولی از یک ایرانی کوچک میترسد.کمبودهایی که در ایران وجود دارد نیز از همین کشورها نشأت می‌گیرد.

خبرنگار: محمدحسین میرزائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1167240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =