الحاج حسن: محور مقاومت بعد از شهادت حاج قاسم به عقب برنگشته

حسین الحاج حسن، نماینده پارلمان لبنان و عضو ارشد حزب‌الله در گفت‌وگو با تسنیم تأکید کرد: به‌خلاف ادعاها، محور مقاومت بعد از شهادت سردار سلیمانی شکست نخورد و به عقب برنگشت و همچنان در حال حرکت رو به جلو است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، از بیروت، «حسین الحاج حسن» نماینده پارلمان لبنان و از چهره‌های شناخته‌شده حزب‌الله لبنان که سابقه ۶ دوره نمایندگی در پارلمان این کشور را در کارنامه خود دارد، در گفت‌وگو با تسنیم به‌مناسبت سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی درباره نقش و تأثیر او در محور مقاومت به‌ویژه لبنان سخن گفت و تأکید کرد که مقاومت پس از شهادت او همچنان به جلو حرکت می‌کند.

حق انتقام از عاملان ترور شهید سلیمانی برای جمهوری اسلامی محفوظ است

این نماینده پارلمان لبنان که ۲ دوره به‌عنوان وزیر کشاورزی و نیز وزیر صنعت در کابینه لبنان حضور داشته است، حاج قاسم سلیمانی را مهمترین و بزرگترین فرمانده محور مقاومت دانست که نقشی بزرگ و الهام‌بخش را در تمامی جبهه‌های مبارزه و مجاهدت از عراق و سوریه تا لبنان و فلسطین و غزه عهده‌دار بود.

الحاج حسن با اشاره به نقش برجسته حاج قاسم سلیمانی در جریان نبرد ۳۳روزه سال ۲۰۰۶ لبنان با رژیم صهیونیستی،‌ حضور ایشان در جریان جنگ سوریه و مبارزه با نیروهای تکفیری را در امتداد نگرش راهبردی و قدرت فرماندهی ایشان از حیث عملیاتی و تاکتیکی دانست.

وی در ادامه با اشاره به ملاقات‌هایش با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فروتنی و خوش‌رویی را در زمره صفات برجسته اخلاقی ایشان برشمرد و افزود: یکی از الطاف خداوند به بندگان صالحش آن است که پایان زندگی فرماندهانی مانند حاج قاسم را به شهادت منتهی کند. من افتخار دیدار و آشنایی با شهید سلیمانی را داشتم. او کسی بود که تمام فروتنی و تواضع دنیا را در خود داشت. حاج قاسم از سوی مهمترین و بزرگ‌ترین دستگاه‌های اطلاعاتی تحت پیگرد بود، اما وقتی با او دیدار می‌کردید، احساس می‌کردید کنار انسانی فروتن، رزمنده، عمیق با افکار شفاف و روشن، خوشرو و خنده‌رو نشسته‌اید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =