رفاه عمومی جامعه در گرو فراگیری مهارت‌های اقتصادی است/ لزوم تعریف سواد مالی در کتب درسی مدارس

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همه افراد جامعه باید برای گذران زندگی خود و رسیدن به رفاه عمومی جامعه، به سطحی از سواد مالی برسند تا بتوانند تصمیمات درست گرفته و اثرات آن را در زندگی خود و اطرافیان ببینند.

محمود معین‌الدین عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به اهمیت تصمیمات اقتصادی در زندگی روزانه مردم اظهار کرد: برای اولین بار در انگلستان و آمریکا به تنوع و فزونی تصمیمات مردم به خصوص تصمیمات مالی اشاره شد و به‌ علت تاثیر قابل توجه این موارد در امور مالی و معیشت خانواده، بر لزوم یادگیری مفاهیم مالی و بکارگیری مهارت‌های سواد مالی تاکید شده است.

سیاست‌های فعلی وزارت علوم سبب ماندگاری دانشگاه‌ها در نسل دوم شده است


پژوهشگر سواد مالی با بیان اینکه سواد مالی بخشی از دانش است، گفت: افراد جامعه باید برای گذران زندگی خود و رسیدن به رفاه عمومی جامعه، به سطحی از سواد مالی برسند؛ تا بتوانند تصمیمات درست گرفته و اثرات آن را در زندگی خود و اطرافیان ببینند.


وی با اشاره به تعریف سواد مالی و مهارت‌های آن اظهارداشت: سواد مالی تعاریف متعددی دارد که به طور کلی می توان آن را هنر مدیریت پول تعریف کرد. سواد مالی دارای ۷ مهارت است که شامل کسب درآمد، پس‌انداز، سرمایه‌گذاری، خرج کردن، قرض گرفتن، پوشش ریسک ‌بیمه و بازنشستگی است.


معین الدین با تاکید به یادگیری و عمل کردن به مهارت‌های سواد مالی گفت: ضروری است که افراد برای گذراندن امور معیشتی خود و زندگی در جامعه این مهارت‌ها را  فرابگیرند و به آن عمل کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تصریح کرد: دنیا در مقوله آموزش و به‌کارگیری سواد مالی به شدت درحال توسعه است؛ در ایران هم انتظار می رود از طرق مختلف مثل رسانه‌ها، صداوسیما و... اطلاعات مناسبی در زمینه سواد مالی ارائه شود. همچنین در آموزش و پرورش درسی به عنوان سواد مالی لحاظ شود و کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای مادران خانه‌دار در این زمینه برگزار شود.

خبرنگار : مهدیه‌سادات حسینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1167564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =