هیات علمی‌های دانشگاه نسبت به اهداف دشمن هوشیارتر عمل کنند

رئیس هیئت عالی جذب وزارت علوم با اشاره به فعالیت های دشمن در عرصه جنگ نرم فرهنگی از هیئت علمی دانشگاه ها خواست تا با عملکرد هوشیارانه خود ، دشمن را مثل همیشه نا امید سازند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد علی کی نژاد در همایش منطقه ای هیات های اجرایی جذب دانشگاه های استان های کرمان و هرمزگان که با حضور  روسای مراکز جذب وزارتین و دانشگاه آزاد اسلامی، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور و همچنین حضور روسا و نمایندگان دفاتر نهاد رهبری این دو استان به صورت حضوری و مجازی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس برگزار شد، حضور یافته بود با اشاره به آمار ۱۰۷ هزار نفره اعضای هیئت علمی دانشگاه گفت: خوشبختانه تحولات اخیر دشمن در  هفته ها و ماه های گذشته نشان داد که حداکثر قریب به اتفاق  اساتید پایبند مبانی انقلاب و دستاوردهای آن هستند و تنها عده ای قلیل و انگشت شمار در این وادی جانب دشمن را گرفتند که  متوجه اشتباه خود شدند.

۹۹ درصد اختیارات جذب هیئت علمی به استان‌ها واگذار می‌شود

وی هدف این  همایش  را کیفیت افزایی و ساماندهی هیأت‌های اجرایی جذب بر مبنای آمایش آموزش عالی، شفافیت در اجرای هم‌ترازی دانشگاه‌ها ، کاهش روند ماندگاری پرونده ها در هیات مرکزی جذب، لزوم سطح بندی دانشگاه‌ها بر اساس معیارهای داخلی ، تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی، اختصاص مجوز جذب نخبگان ، لزوم تطبیق رشته ها بر اساس آمایش آموزش عالی، اقدام و پیگیری امور مربوط به پیگیری پرونده های بلاتکلیف هیئت علمی  را از مهمتریت دغدغه های این حوزه برشمرد و افزود: با تلاش همکاران و همفکری اعضای جذب استان های کشور در صدد رسیدن به یک هدف عالی و مورد تایید استانداردهای جهانی هستیم.

کی نژاد، با اشاره به وضعیت برخی رشته های بدون دانشجودر دانشگاه های کشور از  ادغام رشته ها، ایجاد رشته های جدید پر متقاضی، آوردن رشته های بین رشته ای، سخن گفت و بیان داشت: باید با نگاهی نوآورانه و برنامه ریزی بهتر و منسجم تر با نگاه به آینده، حرکت مستمر و توسعه محور را دنبال کنیم.

دبیر هیئت عالی جذب نیز در این جلسه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید بر اسناد بالا دستی ، این دستورالعمل ها را به عنوان خط و مشی حرکت نوید بخش آموزش عالی اعلام کرد و گفت: الهام گرفتن  از این بیانات و حرکت بر محور اسناد بالا دستی، نقشه راه را برای رسیدن به تمدن سازی اسلامی در کشور، نشان می دهد و آینده روشنی را به روی آموزش عالی کشور ترسیم می نماید.

جواد محمدی، رسیدن به دانشگاه های نسل جدید را نیاز امروز جامعه اعلام کرد و بیان داشت: مسئله محور بودن دانشگاه ها باید در جذب هیئت علمی مورد تاکید باشد زیرا اولویت باید مسائل ملی در راستای سند اسلامی شدن دانشگاه باشد.

هیات علمی‌های دانشگاه نسبت به اهداف دشمن هوشیارتر عمل کنند

وی تقاضا محوری و عرضه محوری را دو مولفه مهم دانست و افزود: برای حل مساله و پاسخگویی به نیازهای جامعه باید تعامل موثر با صنایع برقرار شود و توجه به حوزه های مهارتی و بالا بردن ارتباط دوسویه برای حل و فصل نیازهای جامعه مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

محمدی حرکت در راستای ارزش های انقلاب، آینده نگری در جذب هیئت علمی و بکار گرفتن راهکارهای علمی و عملی موثر در پیشبرد اهداف آموزش عالی را مهم قلمداد کرد و تاکید نمود: حفظ و اشاعه ارزش های انقلاب باید در جذب هیئت علمی نیز نمود پیدا کند و این مهم باید با همفکری و بکار گرفتن راهکارهای درست ارزیابی و ارزش گذاری شود.

رئیس مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این همایش با اشاره به فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی از همکاری خوب وزارتین و رئیس شورای عالی جذب قدردانی نمود و افزود: فراخوان نوبت های اول و دوم و همچنین آمایش لازم در جذب هیئت علمی  انجام گرفته و توان افزایی هیئت علمی در بدو خدمت نیز از برنامه های هست که مد نظر برای ارتقا دانش و فن بیان در انتقال مفاهیم به دانشجویان هستیم.

وی همچنین ایجاد و برگزاری دوره های معرفتی و بصیرت افزایی را از دیگر برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد و بیان داشت: دوره های تلفیقی  معرفت افزایی و توانمند سازی کما فی سابق ادامه خواهد داشت و با برنامه ریزی بهتر و منطبق بر اسناد بالا دستی اقدامات موثر و خوبی صورت می گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این همایش با اشاره به توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، این دانشگاه را در استان بزرگترین موسسه آموزش عالی معرفی کرد و با ۱۲۰ هزار دانش آموخته، ۱۸ واحد و مرکز دانشگاهی، ۲۴ هزار و ۷۰۰ دانشجو ،۳۳۰ عضو هیئت علمی و ۱۰۰۰ استاد مدعو و حق التدریس، نقشه برجسته و بزرگی در کشور ایفا نموده است.

محمد حسین رنجبر، حرکت دانشگاه آزاد اسلامی را بر محور مهارتی و کارآفرینی معرفی نمود و افزود: نگاه این دانشگاه به حل مسائل و مشکلات جامعه ، تربیت نیروی کاردان و مهارت محور، راه اندازی هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان ، داشتن امکانات و تجهیزات کم نظیر و ایجاد شبکه آزمایشگاهی منسجم و بهره گیری از توان اساتید این دانشگاه در سایر استان ها ، این دانشگاه را در عرصه علمی و فناوری پیشتاز ساخته و می رود تا با رویکرد جدید ، حرکت هدفمند و رو به رشد خود را تثبیت و استمرار بخشد.

وی راه اندازی مراکز تحقیقاتی در استان را در حوزه های مختلف از دیگر فعالیت های این دانشگاه در عرصه صنعت خواند و گفت: راه اندازی پارک علم و فناوری در بندرعباس از دیگر طرح هایست که به زودی به نتیجه خواهد رسید و کار خود را آغاز خواهد کرد.

این همایش با بیان نظرات روسای دانشگاه های هرمزگان و دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در خصوص توانمندی ها و بیان مشکلات پیش رو در حوزه آموزش عالی در این استان از جمله محورهای این همایش بود که مورد توجه قرار گرفت و سپس سایر حاضران در جلسه چه به صورت حضوری یا فضای مجازی به بیان نظرات خود پرداختند و مقرر شد تا این تعاملات ادامه داشته باشد و پیشنهادات قابل اجرا برای بررسی بیشتر مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1168144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =