جذب نخستین پژوهشگر پسادکتری رشته روانشناسی در دانشگاه آزاد شهرکرد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد از پذیرش و آغاز فعالیت هاای تحقیقاتی نخستین پژوهشگر دوره پسادکتری در رشته روانشناسی عمومی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، فرشید خیری با اشاره به ضرورت بهره‌گیری بهینه از توان علمی پژوهشگران و نخبگان در راستای پژوهش‌های تخصصی اظهار کرد: نخستین پژوهشگر پسادکتری در رشته روانشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد پذیرش و فعالیت تحقیقاتی خود را آغاز کرد.

دانشگاه صنعتی شریف پژوهشگر پسادکتری جذب می‌کند

نیلوفر بیگی فارغ التحصیل دکتری روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد پژوهش پسا دکتری خود را با عنوان مقایسه اثربخشی روان درمانی پویشی کوتاه مدت و فشرده(ISTDP)  و طرحواره درمانی مادران براضطراب اجتماعی و اضطراب جدایی کودکان 5 تا 6 سال شاهین شهر و با هدایت و راهنمایی احمد غضنفری عضو هیأت علمی و دانشیار گروه روانشناسی این دانشگاه، آغاز کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد یادآور شد: این پژوهش قرار است با هدف مقایسه اثربخشی روان درمانی پویشی کوتاه مدت و فشرده (ISTDP) و طرحواره درمانی مادران براضطراب اجتماعی و اضطراب جدایی کودکان 5 تا6  سال شاهین شهر اجرا شود.

خیری عنوان کرد: نصیر لندی نخستین پژوهشگر پسادکتری در رشته مهندسی علوم دامی-گرایش تغذیه دام و پریسا بهشود دومین پژوهشگر دوره پسادکتری در رشته میکروبیولوژی و نیلوفر بیگی سومین پژوهشگر پسا دکتری در رشته روانشناسی عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد هستند.

وی تصریح کرد: ازجمله شرایط ورود به دوره پسادکتری پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، داشتن مدرک دکتری تخصصی (Ph.D) است و از پایان دوره دکتری تخصصی نباید بیش از پنج سال گذشته باشد.

به گفته ی نیلوفر بیگی، پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی روان درمانی پویشی کوتاه مدت و فشرده (ISTDP) و طرحواره درمانی مادران بر اضطراب اجتماعی و اضطراب جدایی کودکان 5 تا 6 سال شاهین شهر اجرا خواهد شد.

بیگی گفت: پژوهش از لحاظ هدف کاربردی واز لحاظ روش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون- پیگیری و گروه گواه است.

او اظهار کرد: جامعه ی آماری کلیه ی کودکان 5 تا 6 سال دارای اضطراب (اجتماعی و جدایی) شاهین شهر است که از بین آن ها 45 نفر بصورت نمونه گیری هدفمند و بر اساس نقطه برش پرسشنامه اضطراب کودک اسپنس فرم والدین انتخاب و مادران آن ها بصورت تصادفی در 2 گروه آزمایش و یک گروه گواه جایگزین می شوند.

به گفته ی این پژوهشگر، گروه آزمایش یک تحت روان درمانی پویشی کوتاه مدت و فشرده (ISTDP)  و گروه آزمایش 2 تحت طرحواره درمانی قرار می گیرند اما گروه گواه درمانی دریافت نمی کنند.

فارغ التحصیل دکتری تخصصی روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در پایان بیان کرد: پرسشنامه اضطراب کودک اسپنس فرم والدین در 3 مرحله پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری 3 ماهه تکمیل می شود و در نهایت داده ها با روش تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر و طرح آمیخته و با استفاده از نرم افزار آماری (SPSS) تحلیل خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1168499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =