ارسال تسلیحات و مهمات به سوریه توسط آمریکا

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که آمریکا یک کاروان حامل تسلیحات و مهمات به پایگاه‌های خود در شمال شرق سوریه ارسال کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، منابع رسمی سوریه، شامگاه امروز (چهارشنبه)، خبر دادند که آمریکا در راستای اشغال خاک سوریه و سرقت منابع این کشور با همکاری شبه‌نظایان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (اس‌دی‌اف) سلاح و مهمات به پایگاه‌های خود در شمال شرق سوریه وارد کرده است.

سفیر آمریکا: واشنگتن مخالف عادی‌سازی روابط بین ترکیه و سوریه است

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی این کشور، یک کاروان متشکل از ۴۰ خودروی آمریکایی که بیشترشان کامیون‌های حامل سلاح و مهمات بودند، با اسکورت خودروهای زرهی وارد پایگاه اشغالگران در شهر الشدادی از توابع استان حسکه شدند (شمال شرق سوریه).

منابع مذکور اشاره کردند که این کاروان همزمان با پرواز بالگردهای آمریکایی از طریق جاده «الخرافی» به سمت جنوب استان حسکه حرکت کرده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع سوری طی هفته‌های گذشته از حملات پهپادی و راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه خبر دادند که مهم‌ترین این حملات مربوط به پایگاه «التنف» در جنوب شرق سوریه بود.

منابع نزدیک به معارضان سوریه، روز جمعه هفته گذشته، از حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی التنف در جنوب شرق سوریه خبر دادند.

ساعاتی بعد، ارتش آمریکا با انتشار بیانیه‌ای حمله به مقر نظامیان اشغالگر خود در التنف سوریه را تایید کرد. آمریکا اعلام کرد که سه پرنده بدون‌سرنشین پایگاه نیروهای این کشور در سوریه را هدف قرار دادند.

ارتش آمریکا مدعی شد که هیچ یک از نظامیانش در این حمله آسیب ندیدند و دو فروند از این پهپادها با شلیک پدافندی نیروهای ائتلاف ساقط شدند. با این حال در ادامه این بیانیه اشاره شد که پهپاد سوم به محوطه پایگاه اصابت کرد و دو نفر از نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه مجروح شدند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1168995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =