حذف قرعه کشی فروش سایپا به نفع چه کسانی تمام می‌شود؟

درحالی فروش فوری اخیر سایپا بدون قرعه کشی انجام شد، که عملا به دلیل اختلال شدید نرم افزاز فروش و تقاضای زیاد، تنها کسانی که به اینترنت پرسرعت دسترسی داشتند، خرید کردند و دست اقشار ضعیت از این فروش کوتاه ماند.آیا بهتر نیست قرعه کشی برگردد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حذف قرعه کشی در فرایند فروش خودرو یکی از شعارهای وزارت صمت بود که از مدتی پیش در برخی فروش های شرکت سایپا عملیاتی گردید و علت حذف هم افزایش تولید و توان پاسخگویی به نیاز متقاضیان و کاهش فاصله قیمت بازار و خودرو این محصولات  و در نتیجه عدم انگیزه برای سفته بازی در خرید اعلام شد.

کاکایی: قرعه‌کشی خودرو عادلانه‌ترین روش است

مطابق اطلاع‌رسانی شرکت سایپا قرار بود سه‌شنبه ۴ بهمن ماه رأس ساعت ۱۴ فروش فوری دو محصول شاهین و کوییک اتومات این شرکت بدون قرعه کشی آغاز شود، اما از همان ساعات نخست آغاز اجرای این طرح ثبت‌نام، متقاضیان با مشکلات زیادی همراه شدند ‌به نحوی که امکان باز شدن سایت وجود نداشت و مدام اخطارهای مختلفی را به متقاضیان اعلام می‌کرد.

 تشدید این مشکلات و ایرادات سایت باعث شد شرکت سایپا در اطلاعیه‌ای فروش فوری این دو محصول را به ساعت ۱۸ همان روز موکول می‌کند، اما متأسفانه از ساعت ۱۸ نیز خبری از اصلاح ایرادات سایت نشد و مردم همچنان برای ثبت‌نام و شرکت در این طرح فروش فوری سرگردان بودند.

در همین ارتباط شرکت سایپا برای دومین بار ضمن عذرخواهی از مردم اعلام کرد به محض رفع ایرادات فنی فروش محصولات را در ۵ بهمن ماه آغاز خواهد شد. 

با گذشت زمان و بلاتکلیفی مردم در نهایت ساعت ۱۸ چهارشنبه ۵ بهمن ثبت نام طرح فروش فوق العاده سایپا آغاز شد و مانند تمام طرح های فروش اینترنتی با سرعت به تکمیل ظرفیت رسید. 

نکته مهم اینجاست که از همان دقایق نخست آغاز ثبت نام به زحمت سایت باز می شد و مردم با مکافات بسیار می توانستند مراحل ثبت نام را انجام دهند. 

در حالی این مرحله فروش خودرو سایپا بدون قرعه کشی انجام شد که به نظر می رسد به دلیل اختلال شدید در اینترنت و افزایش تقاضا برای این محصولات بهتر بود این مرحله از فروش هم با قرعه کشی انجام گیرد، چرا که با این روند خیلی از مردمی که دسترسی ضعیف تری به اینترنت دارند، امکان خرید این محصول را نداشتند. به عبارتی در این مرحله هر کس اینترنت بهتری در اختیار داشت موفق به ثبت نام شد.

هر چند سایپا اعلام کرده بیش از ۱۲ هزار خودرو در این طرح فروخته است اما سوال اینجاست چرا روند فروش خودرو همچنان با این همه ایراد فنی همراه بوده است و چرا اصولا در چنین وضعیتی قرعه کشی خودرو برای محصولات سایپا که با این همه تقاضا روبه رو است حذف شده است!

در حال حاضر بعد از دو روز سرگردانی مردم در سایت فروش سایپا، تکمیل ظرفیت خودروها به اتمام رسیده و متقاضیان باید منتظر اعلام طرح های فروش دیگری باشند که همانند این طرح با ایرادات بسیار نرم افزای روبه رو خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =