امکان بازگشت زمین لرزه‌ها در خوی وجود دارد / لزوم توجه به بافت‌های فرسوده

یک زلزله‌شناس گفت: محدوده خوی، سلماس، کشور آذربایجان، عراق و کردستان مناطقی زلزله‌خیز هستند. ما چهار ماه پیش در نقشه‌هایی که ارائه دادیم گفتیم که خوی باید منتظر یک زلزله باشد.

ناطق‌الهی زلزله‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به زلزله‌های متعددی که منطقه داشته، امکان بازگشت زمین لرزه‌ها وجود دارد، گفت: محدوده خوی، سلماس، کشور آذربایجان، عراق و کردستان مناطقی زلزله‌خیز هستند. ما چهار ماه پیش در نقشه‌هایی که ارائه دادیم گفتیم که خوی باید منتظر یک زلزله باشد.

آخرین اخبار زلزله ۵.۹ ریشتری خوی | افزایش شمار مصدومان به ۶۶۴ نفر

وی افزود: ۵.۹ برای منطقه خوی زلزله بزرگی است و با توجه به اینکه منطقه بافت روستایی بسیاری هم دارد، این زمین لرزه بزرگ و خطرناک محسوب می‌شود.

زلزله‌شناس با اشاره به اینکه در این منطقه همیشه انتظار وقوع زمین لرزه‌های حدود ۶ ریشتر را داریم، عنوان کرد: توصیه بر این است که هم بافت‌های ساخت و ساز در منطقه بهبود پیدا کنند و هم مدیریت بحران اصولی‌تر باشد. سفر وزرا با هواپیمای خصوصی به منطقه مدیریت بحران نیست، باید پیش از وقوع چاره اندیشی می‌کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا گسل‌های منطقه ظرفیت وقوع زمین لرزه بزرگ‌تر را دارد، گفت: باید منتظر وقوع زمین لرزه‌های دیگر باشیم و حیطه دانش امروز نیست که پیش بینی کنیم زلزله بعدی بزرگ‌تر است یا کوچک‌تر اما امیدواریم که این بیشترین میزان باشد.

کد خبر: 1169360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =