افزایش شمار فارغ‌التحصیلان بیکار بهره‌مند از آموزش عالی

در حال حاضر ۲ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۸۲۸ نفر بیکار در کشور داریم که ۴۲.۴ درصد از آنها یعنی ۹۰۵ هزار و ۸۲۸ نفر، در گروه فارغ‌التحصیلان آموزش عالی قرار دارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بررسی آمار مربوط به وضعیت نیروی کار در پاییز سال جاری که از سوی مرکز آمار ایران ارائه شده، نشان می‌دهد که ۹۰۵ هزار و ۸۲۸ نفر از جمعیت فارغ‌التحصیلان کشور، بیکار هستند؛ یعنی در پاییز امسال، ۱۲.۵ درصد از کل جمعیت فعال فارغ‌التحصیل آموزش عالی، بیکار بوده‌اند که نسبت به پاییز سال ۱۴۰۰، معادل ۱.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مرتضوی: وعده یک میلیون فرصت شغلی محقق شده

همچنین ۴۳۶ هزار و ۲۴۷ نفر از این جمعیت را مردان و ۴۶۹ هزار و ۵۸۱ نفر را زنان به خود اختصاص می‌دهند؛ از نظر درصدی نیز نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان گروه مردان ۸.۶ درصد و گروه زنان ۲۱.۴ درصد است.

نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان در گروه مردان در پاییز سال ۱۴۰۱ نسبت به پاییز سال ۱۴۰۰، ۱.۵ درصد و در گروه زنان، ۱.۲ کاهش را نشان می‌دهد.

۴۲.۴ درصد از بیکاران کشور، فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند

همچنین در حال حاضر ۲ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۸۲۸ نفر بیکار در کشور داریم که بررسی سهم «جمعیت بیکار تحصیل کرده از مجموع جمعیت بیکار کشور» حاکی از آن است که ۴۲.۴ درصد بیکاران کشور، در گروه فارغ‌التحصیلان آموزش عالی قرار دارند که این سهم در پاییز سال ۱۴۰۰، معادل ۴۲.۳ درصد بود که بیانگر رشد ۰.۱ درصدی تعداد فارغ التحصیلان بیکار است.

البته سهم «جمعیت شاغل فارغ‌التحصیل از کل شاغلان» با رشد مواجه بوده به طوری که این سهم ۰.۶ درصد افزایش داشته و از ۲۵.۸ درصد در پاییز سال ۱۴۰۰ به ۲۶.۴ درصد در پاییز سال ۱۴۰۱ رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =