تولید برق با ساخت توربین آبی محور عمودی در دانشگاه آزاد اردبیل

ایده ساخت دستگاه توربین آبی محور عمودی با پره های لیفت درگ محور توسط محسن سیفی داوری، عضو نخبه باشگاه پژوهشگران و جوان نخبگان اردبیل و با همکاری حسین سیفی داوری به ثبت جهانی (IFIA) رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محسن سیفی داوری عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان اردبیل گفت: این دستگاه برای تولید انرژی برق در دریا، اقیانوس و ساحل انجام گرفته و برای مصارف انرژی صنعتی و غیر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. این اختراع در امواج ساده و دریاهای نامنظم در هر جهت مکانی باشد، تولید برق خواهد کرد.

ساخت توربین‌های چندمنظوره متناسب با شرایط جغرافیایی

وی در ادامه افزود: این اختراع جهانی می تواند بدون توجه به جهت فضایی که جریان از روتور عبور می کند، چرخش یک جهته را انجام دهد. چنین رفتار منحصر به فردی از روتور برای برداشت انرژی از امواج اقیانوس عالی است.

سیفی ادامه داد: روتور اچ داریوس مدت‌هاست در طراحی توربین‌های آبی و بادی با محور عمودی استفاده می‌شود. این چرخش یک جهته در اطراف شفت خود انجام می دهد. زمانی که آب در هر جهتی عادی به محور برخورد می نماید. با این اختراع جهانی، طرح عمودی به جریان های عادی به شفت با مقاومت کم در برابر جریان های امتداد شفت پاسخ می دهد، در حالی که طرح افقی به جریان های در امتداد شفت با مقاومت کم نسبت به جریان های عادی واکنش نشان می دهد.

تولید برق با ساخت توربین آبی محور عمودی در دانشگاه آزاد اردبیل

کد خبر: 1170320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =