معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۱ / گل‌های باوارده + عکس

فیلم سینمایی «گل‌های باوارده» ساخته مهرداد خوشبخت، یکی از آثار راه یافته به چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، فیلم گل‌های باوارده ساخته مهرداد خوشبخت یکی دیگر از فیلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر است. این فیلم درباره یکی از اتفاق‌های پالایشگاه آبادان در دوران جنگ تحمیلی است.

تصویربرداری این فیلم که پیشتر «پالایشگاه» نام داشت اوایل پاییز آغاز شد و حدود چند هفته پیش فیلمبرداری آن به پایان رسید. گل های باوارده دومین تجربه فیلمسازی خوشبخت در حوزه سینمای دفاع مقدس است.

معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۱ / کاپیتان + عکس

در سال ۱۳۵۹ همزمان با جنگ تحمیلی، تعدادی از مهندسین پالایشگاه نفت آبادان در تلاش هستند با امکانات و تجهیزاتی که در داخل انبارهای آن است، پالایشگاه‌های دیگر را ترمیم کنند.

خوشبخت که ۲ سال پیش با فیلم آبادان یازده ۶۰ در جشنواره فیلم فجر حاضر بود امسال با تهیه‌کنندگی سعید سعدی به سراغ یکی از اتفاق‌های واقعی دوران دفاع مقدس رفته است و بخشی از اتفاق‌های پالایشگاه آبادان را به تصویر کشیده است.

بازیگران فیلم گل های باوارده

بانیپال بانیپال شومون، امیررضا دلاوری، الهام نامی نیک، نادر سلیمانی و یاسین مسعودی بازیگران «گل های باوارده» هستند.

چند نکته درباره فیلم

ابتدا قرار بود اسم فیلم «گل‌های کاغذی» باشد اما بعد به «گل‌های باوارده» تغییر نام داد. اگر کیانوش عیاری فیلم «آبادانی‌ها» را نساخته بود، کارگردان دوست داشته تا نام فیلم را «آبادانی‌ها» بگذارد.

معنای گل‌های باوارده همان گل‌های کاغذی است که در فیلم هم به آن اشاره شده است.

این فیلم با مشارکت وزارت نفت و بنیاد سینمایی فارابی به تولید رسیده است. قبل‌تر سازمان سینمایی حوزه هنری و سازمان هنری رسانه‌ای اوج هم علاقه‌مند به ساخت این فیلم بودند و مشارکت در ساخت داشتند.

قرار بوده حمید فرخ‌نژاد برای ایفای نقش در فیلم «گل‌های باوارده» بازی کند. او قرارداد هم امضا کرد و یک و نیم میلیارد نیز به عنوان دستمزد دریافت کرد، اما چند روز قبل از اینکه مقابل دوربین برود، ممنوع‌ازکار شد و بعد هم از ایران رفت. از اینکه این مبلغ به فارابی یا تهیه‌کننده عودت داده شده، کسی اظهارنظر نکرده است.

گل‌های باوارده

انتهای پیام/

کد خبر: 1170409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =