هک سیستم اطلاعاتی یک دانشگاه ایرلندی/ امتناع از باج‌دهی باعث انتشار پرونده کارکنان و دانشجویان شد

یک گروه هکر سایت دانشگاه فناوری مونستر ایرلند را هک و باج‌خواهی کرد؛ اما پس از پرداخت نشدن پول از سوی دانشگاه بیش از ۶ گیگ بایت از فایل‌های داخلی دانشگاه شامل اطلاعات کارکنان و دانشجویان را در دارک وب بارگذاری کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، یک گروه هکر سایت دانشگاه فناوری مونستر (MTU) ایرلند را هک کرده است. این گروه از دانشگاه باج‌خواهی کرد؛ اما پس از پرداخت نشدن پول از سوی دانشگاه بیش از ۶ گیگ بایت از فایل‌های داخلی دانشگاه شامل اطلاعات کارکنان و دانشجویان را در دارک وب بارگذاری کرد.

ChatGPT یک ماشین حساب پیشرفته یا ابزار تقلب برای نوشتن مقاله؟

اطلاعات افشا شده در اینترنت شامل ده‌ها پوشه پرونده مربوط به مسائل داخلی دانشگاه مانند داده‌های حقوق و دستمزد، حساب‌های بانکی و قراردادهای استخدامی است. منابع امنیتی اعلام کردند که برخی از داده‌های مربوط به مرخصی پزشکی و سالانه برای کارمندان، ممیزی‌های داخلی و کمک‌های مالی دانشجویی و همچنین مطالب علمی منتشر شده است.

دانشگاه فناوری مونستر سال ۲۰۲۱ از ادغام موسسه فناوری کورک و ترالی تاسیس شد. این دانشگاه ۱۸ هزار دانشجو و ۲ هزار کارمند دارد. در پی این هک، دانشگاه با آسیب مالی و اعتباری مواجه شده و مجبور به تعطیلی ۲ روزه پردیس اصلی شهر کورک شد.

احتمال لو رفتن اطلاعات دانشگاه مونستر در اینترنت عمومی

تاکنون اطلاعات لو رفته فقط در دارک وب منتشر شده است؛ اما این نگرانی وجود دارد که داده‌های درز کرده برای کلاهبرداری در دسترس عموم قرار بگیرد.

کارشناسان معتقدند که سیستم‌های فناوری اطلاعات اغلب مراکز آموزش عالی ایرلند در مقابل حملات آسیب‌پذیر هستند. این اتفاق به انجام تحقیقاتی منجر شد که در نهایت نشان داد اغلب دانشگاه‌ها در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر هستند.

حمله سایبری به MTU دومین حمله بزرگ به یک موسسه دولتی در ایرلند است. حمله قبلی، خدمات سلامت کشور را به صورت جدی مختل کرد. به طوری که اقدامات پزشکی برای هزاران بیمار لغو شده و حدود ۱۰۰ میلیون یورو (۱۰۶ میلیون دلار آمریکا) برای تجهیز سیستم‌های امنیتی هزینه شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =