ایران در سخت‌ترین روزها کنار مردم ونزوئلا ایستاد / تهران-کاراکاس به دنبال افزایش سطح همکاری‌ها

خوزه رافائل سیلوا آپونته با اشاره به سال‌ها تحریمی که از زمان رییس جمهور پیشین ونزوئلا علیه این کشور اعمال شده، خاطر نشان کرد: ونزوئلا همچنان تحت تحریم‌های سنگین دولت‌های لیبرال غربی قرار دارد اما کمک‌های جمهوری اسلامی تاثیر به سزایی در مدیریت بحران‌های داخلی این کشور داشت که جای تقدیر دارد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، هفته گذشته همایشی با عنوان «تغییر نظم بین المللی و مقابله با یک جانبه گرایی آمریکا» در تالار مرواردید نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد که مقامات داخلی از جمله «مهدی صفری» -معاون دیپلماسی اقتصادی» و مقامات دیگری از وزارت کشور، وزارت نیرو و سفرای برخی کشورهای جهان از جمله چین، ارمنستان، ونزوئلا، نیکاراگوئه، بولیوی، کوبا، عراق، کاردار عمان و ... در آن حضور داشتند.

یکی از سخنرانان بخش دوم این همایش سفیر کشور ونزوئلا بود. وی با اشاره به سال‌ها تحریمی که از زمان رییس جمهور پیشین ونزوئلا علیه این کشور اعمال شده است، خاطر نشان کرد: ونزوئلا همچنان تحت تحریم‌های سنگین دولت‌های لیبرال غربی قرار دارد. سفیر ونزوئلا ضمن قدردانی از کمک های جمهوری اسلامی که تاثیر به سزایی در مدیریت بحران‌های داخلی این کشور داشت، گفت: ونزوئلا از سال‌ها پیش نگاه ویژه‌ای به خاورمیانه و به ویژه ایران داشته و دارد و در همین راستا، دو هفته پیش هیئتی اقتصادی از ونزوئلا به منظور یافتن راهکارهایی برای خنثی‌سازی تحریم‌ها در حوزه بانکی به ایران آمدند.

سند 20 ساله همکاری با ونزوئلا نشان دهنده اراده همکاری دراز مدت با این کشور است

وی در ادامه صحبت‌های خود به برخی پروژه‌های اخیر امضاء شده بین دو کشور پرداخت و تصریح کرد دو کشور در حوزه انرژی همکاری‌ها و تبادلات خیلی خوبی داشته‌اند و ایران در صنعت برق، حوزه دارو و... کمک‌های خوبی به این کشور انجام داده و دو کشور تلاش می‌کنند در حوزه گردشگری نیز ظرفیت‌های دو جانبه را ارتقاء بخشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1173284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =