دانشجویان بین‌المللی انگلستان احساس استثمار می‌کنند/ نگاه سودمحور دانشگاه‌ به دانشجو

دانشجویان بین‌المللی مشغول به تحصیل در انگلستان معترضند که دانشگاه‌های این کشور دانشجویان بین‌المللی را فقط وسیله‌ای برای کسب سود می‌دانند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجویان بین‌المللی در انگلستان احساس استثمار می‌کنند. در جلسه کمیسیون آموزش عالی بین‌المللی (IHEC) که به تازگی تشکیل شد، برخی دانشجویان بین‌المللی گلایه کردند که در انگلستان احساس می‌کنند فقط وسیله‌ای برای کسب سود دانشگاه‌شان هستند.

هک سیستم اطلاعاتی یک دانشگاه ایرلندی

این کمیسیون پس از این که انگلستان هدف‌گذاری کرد ۶۰۰ هزار دانشجوی بین‌المللی تا سال ۲۰۳۰ جذب کند و در راستای رسیدن به استراتژی آموزش عالی بین‌المللی آینده، تشکیل شد.

جینو اوباسکی (Gino Obaseki) دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه کالدونین گلاسکو از نیجریه در این جلسه گفت که انگلستان باید فراتر از جذب دانشجو عمل کند و به دانشجویان بین‌المللی برای تامین خوابگاه کمک ‌کند. این دانشجو در ادامه تصریح کرد که نیمی از دانشجویان نیجریه‌ای که در دانشگاه کالدونیای گلاسکو تحصیل می‌کنند، ترجیح می‌دهند به کشورشان برگردند؛ اما به دلیل سرمایه‌گذاری زیادی که کرده‌اند ناچار به ادامه تحصیل هستند.

آدیتیا متا (Aditya Metha) دانشجوی دکتری هندی در دانشگاه لیدز در ادامه این جلسه گفت که خودش را یک شهروند جهانی می‌داند؛ اما از تبعیض بین دانشجویان محلی و بین‌المللی شگفت‌زده شده است. مقامات دانشگاهی صراحتا اعلام کرده‌اند که نه تنها از دانشجویان محلی پولی دریافت نکرده‌اند، بلکه از محل شهریه‌ دانشجویان بین‌المللی به دانشجویان محلی کمک هزینه هم پرداخت کرده‌اند.

سارا کوزاکووا (Sara Kozakova) دانشجوی کارشناسی ارشد اهل اسلواکی است که در دانشگاه نیوکاسل تحصیل می‌کند. این دانشجوی بین‌المللی گفت که گاهی اوقات مجبور است برای تامین هزینه‌های زندگی بیش از یک شغل داشته باشد. همچنین به دلیل نداشتن ضامن مالی، ناچار است اجاره ۶ ماه یا حتی یکسال را زودتر به صاحبخانه پرداخت کند. کوزاکووا از برچسب‌هایی که دانشگاه‌ها به دانشجویان می‌زنند و تقسیم دانشجویان به محلی، بین‌المللی و اروپایی هم گلایه داشت.

نارضایتی دانشجویان بین‌المللی از افزایش سالانه ۵ تا ۱۰ درصدی شهریه در رشته پزشکی

دانشجویان بین‌المللی در رشته پزشکی معترض‌اند که هزینه‌های شهریه سالانه بین پنج تا ۱۰ درصد افزایش یافته، به طوری که در حال حاضر به ۴۶ هزار پوند در سال رسیده است.

کارشناسان معتقدند که احتمالا تعداد دانشجویان بین‌المللی انگلستان در رشته‌ پزشکی کاهش خواهد یافت؛ مگر این که دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی حمایت‌های مالی و بورسیه‌های مناسبی ایجاد کنند تا جذابیت خود را برای دانشجویان افزایش دهند. کارشناسان همچنین هشدار دادند که تعداد زیادی از پزشکان انگلستان به دلیل پایین بودن دستمزدها به فکر مهاجرت به خارج از کشور هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1173689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =