دکتر طهرانچی در پادگان دوکوهه و یادمان شهدای هویزه با جمعی از دانشجویان راهیان نور دیدار کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور در پادگان دوکوهه و یادمان شهدای هویزه با جمعی از خادمان و دانشجویان راهیان نور دیدار و از روند برگزاری اردوهای دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی روزگذشته با حضور در پادگان دوکوهه و یادمان شهدای هویزه با جمعی از خادمان و دانشجویان راهیان نور دیدار و از روند برگزاری اردوهای دانشگاه آزاد اسلامی و نمایشگاه «جوانان بن‌بست شکن؛ اگر بخواهیم، می‌توانیم» که به همت مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است، بازدید کرد.

اعزام ۷۰ دانشجو به اردوی راهیان نور از دانشگاه آزاد واحد سوسنگرد

دکتر طهرانچی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، با بیان اینکه جهاد سازندگی، سپاه پاسداران و شهدای جهاد علمی بن‌بست شکن بوده‌اند، گفت: دانشگاهیان در کنار فرماندهان دفاع مقدس و رزمندگان، نقش مهمی در دوران سال دفاع مقدس داشتند و ارتباط دو سویه بین دانشگاه و جبهه‌های دفاع مقدس برقرار بود که این ارتباط منجر به دستاوردهای دفاعی و موشکی و رشد و قوام رشته‌های مهندسی در کشور شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه جریان دانش به جوانان ما خودباوری داد، اظهار داشت: دانشجویان ما در دوران دفاع مقدس و در کارگاه‌های درس فیزیک، قطعات ارتوپدی برای رزمندگان تولید می‌کردند. پس از جنگ تحمیلی نیز دانشمندان و دانشگاهیان در صحنه جهاد علمی، کشور را به رشد و بالندگی رساندند. این رویکرد نشان داد می‌توان در دانشگاه و آزمایشگاه بود و عین حال در عرصه جهاد علمی نقش‌آفرینی کرد.

وی ادامه داد: آنچه باید در چنین نمایشگاه‌هایی به جوانان نشان داد، صحنه «جهاد علمی» است و جوانان ما باید بدانند که علم دو وجه «تبعی» و «استقلال» دارد که استقلال علنی جهاد می‌خواهد. دشمنان انقلاب اسلامی در مواجهه با جهاد علمی که فرمانده آن مقام معظم رهبری است، با ترور دانشمندان ما و وضع تحریم‌های ظالمانه علیه دانشمندان و دانشگاه‌های کشورمان، خبیثانه به مبارزه آمدند. البته ما می‌دانیم که صحنه جهاد، شهید و تلفات دارد و این موضوع باید برای جوانان تبیین شود.

دکتر طهرانچی تاکید کرد: انتظار داریم با توجه به تحولات اساسی که در قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاده، با تقویت فرهنگ جهادی، شبکه جهادگران عرصه جهاد علمی در ابعاد مختلف و با هدف محرومیت‌زدایی و افزایش اقتدار کشور تشکیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با حضور در یادمان شهدای هویزه و قرائت فاتحه بر مزار شهید سید محمدحسین علم‌الهدی و دیگر شهدای دانشجوی، در دفتر  یادبود مزار شهدای دانشجو نوشت:
«توفیق یار شد که در روزی که مزین به نام بزرگداشت شهداست، از مشهد شهدای هویزه دیداری داشته باشم. فضایی معنوی که حیات‌بخش جوانان ماست و امروز نیز بیش از همه ایام به تأثیرپذیری از این سفره پرثمر نیازمندیم.
شهید علم الهدی، سرآمد شهدای دانشجو زنده است و الهام بخش؛  اگر تغییر نسلی بین نسل‌های مختلف انقلاب فاصله می‌اندازد، شهدا زندگانی هستند که این فاصله را به هم متصل می‌نمایند.
راهیان نور نیاز دانشجوی ماست که او را از فضای مجازی به دنیای واقعی متصل نماید و معلم این راه بی‌شک شهدایی همچون شهید علم الهدی است. امید است که شهدا دستگیرمان باشند و در پیشگاه محضر حضرت ربوبی شرمنده آنان نباشیم.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1174754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =