چالش‌های گردشگری در ایران / مدیران بالادستی از تخصص کافی برخوردار نیستند

کارشناس گردشگری گفت: ما در زمینه جذب گردشگر با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم که یکی از دلایل آن این است که مدیران بالادستی از تخصص کافی برخوردار نیستند.

یعقوب موسوی کارشناس گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره وضعیت گردشگری در ایران اظهار کرد: ایران در چند سال اخیر در زمینه گردشگری عملکرد مناسبی نداشته و مسئولان نیز به این موضوع اهمیت زیادی نشان نمی‌دهند.

فراکسیون‌های گردشگری در مجلس تخصصی نیستند / نبود بودجه کافی برای حفظ میراث فرهنگی

وی ادامه داد: متاسفانه ما هم در زمینه جذب گردشگر خارجی و هم در زمینه جذب گردشگر داخلی با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم.

موسوی افزود: وقتی گردشگر خارجی به ایران می‌آید انتظار دارد همان وضعیتی که در کشورهای همسایه ما وجود دارد در ایران نیز وجود داشته باشد اما چنین نبوده و شرایط بسیار متفاوت است. متاسفانه وضعیت اینترنت و فیلترهایی که وجود دارد هم این مشکلات را دو چندان کرده است.

کارشناس گردشگری همچنین در ادامه با اشاره به مشکلاتی که سد راه گردشگران داخلی وجود دارد نیز عنوان کرد: علاوه بر مشکلاتی که برای جذب گردشگران خارجی داریم؛ مسائل سیاسی، اجتماعی اقتصادی و تورمی که بر جامعه حاکم است باعث شده تا در زمینه گردشگری داخلی نیز با مشکلات عدیده‌ای روبرو باشیم و مردم کمتر به سفر کردن رغبت نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه مدیران بالادستی از تخصص کافی برخوردار نیستند، گفت: می‌توان چنین گفت که یکی از دلایل بروز چنین مشکلاتی از سوءمدیرت نشاءت می‌گیرد البته آقای ضرغامی وزیر میراث فرهنگی بعد از قبول این مسئولیت تا حدودی اقداماتی در برای حل مشکلات انجام داده که کافی نبوده است.

موسوی در پایان با اشاره به راهکارهایی که می‌توان به حل مشکلات گردشگری ارائه داد، گفت: ما نیاز داریم که در مورد جاذبه‌های مختلف کشورمان تبلیغات داشته باشیم تا هم مردم کشور خودمان و هم مردم سایر کشورها بیشتر با جاذبه های گردشگری ایران آشنا شوند، اما متاسفانه چنین به نظر می‌رسد که مدیران هیچ انگیزه‌ای برای بهبود وضعیت ندارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =