کنکور و آزمون| آخرین مهلت انتخاب رشته محل برای دارندگان سهمیه بومی مناطق محروم در آزمون دستیاری تخصصی/ منابع آزمون ملی دندان‌پزشکی ۱۴۰۲ اعلام شد

مهلت انتخاب رشته محل برای دارندگان سهمیه بومی مناطق محروم در آزمون دستیاری تخصصی امروز ۲۳ اسفندماه به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرصت انتخاب رشته محل برای افراد دارای سهمیه بومی مناطق محروم در چهل و نهمین دوره آموزش پذیرش دستیار تخصصی چهارشنبه ۱۰ اسفند پایان یافت اما این فرصت تمدید می‌شود و داوطلبان واجد شرایط می‌توانند تا امروز سه شنبه ۲۳ اسفند در این مرحله ثبت نام کنند.

کنکور و آزمون| جزئیات پذیرش بدون آزمون دانشجوی دکتری و ارشد پیام‌نور اعلام شد

انتخاب رشته در مرحله بومی گزینی دوره چهل و نهم آزمون دستیاری با یک تغییر ویژه همراه است و داوطلبانی که در مرحله قبلی حدنصاب را کسب کرده بودند اما سهمیه بومی را انتخاب نکرده بودند و واجد شرایط محسوب می‌شود این امکان را دارند که در فرصت ۲۰ تا ۲۳ اسفند سهمیه بومی مناطق محروم را انتخاب کنند.

سهمیه بومی مناطق محروم در چهل و نهمین دوره آموزش پذیرش دستیار تخصصی به منظور اجرای قانون برقراری عدالت آموزشی اجرایی شده است. ظرفیت رشته محل در مرحله بومی گزینی چهل و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی جهت اجرای قانون برقراری عدالت آموزشی ۹۸۱ نفر است.

نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی در هر رشته جهت سپردن تعهد به مناطق محروم استان‌های محل استقرار آن دانشگاه‌ها جهت اجرای قانون برقرای عدالت آموزشی در مجموع ۸۱۴ نفر اعلام شده است.

اعلام منابع آزمون ملی دندان‌پزشکی ۱۴۰۲

مرکز سنجش آموزش پزشکی، منابع آزمون ملی دندان‌پزشکی ۱۴۰۲ را اعلام کرد. تمام منابع  آزمون ملی دندان‌پزشکی به زبان انگلیسی است و پرسش‌های این آزمون به زبان انگلیسی و در سطح "upper intermediate" طراحی می‌شود. 

آزمون ملی دندان‌پزکشی سال ۱۴۰۲ در رشته‌های «اندودانتیکس»، «بیماری‌های دهان، فک و صورت»، «پریودانتیکس»، «دندان‌پزشکی کودکان»، «رادیولوژی فک، دهان و صورت»، «پروتزهای دندانی»، «جراحی فک، دهان و صورت»، «دندان‌پزشکی ترمیمی»، «آسیب‌شناسی دهان، فک و صورت»، «ارتودانتیکس»، «سلامت دهان و دندان‌پزشکی اجتماعی»، «زیست‌مواد دندانی» می‌شود. 

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، آزمون ملی دندان‌پزشکی دو نوبت در سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. نوبت نخست این آزمون، ۱۲ مرداد ماه و نوبت دوم نیز ۱۴ دی ماه برگزار می‌شود. داوطلبان برای اطلاع از منابع آزمون می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1174764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =