کنکور و آزمون| جزئیات پذیرش بدون آزمون دانشجوی دکتری و ارشد پیام‌نور اعلام شد/ آغاز ثبت‌نام آزمون دستیاری دندانپزشکی

ثبت نام برای پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه پیام نور در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D) از 14 اسفند آغاز می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص ثبت نام آزمون آیلتس منتشر شد.

کنکور و آزمون| اعلام فرصت جدید ثبت‌نام در پنجاهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی

براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با مؤسسه IDP ثبت نام آزمون آیلتس کاغذی (paper) از تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ (اول می ۲۰۲۳) و آزمون آیلتس کامپیوتری «CD» از تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ (دهم آوریل ۲۰۲۳) از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام خواهد شد.

تمامی داوطلبان ابتدا باید وارد پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور شده و پس از تکمیل فرایند ثبت نام اولیه، تاریخ آزمون، شهر و مرکز آزمون خود را از طریق سامانه ثبت نام IDP تکمیل کنند.

ضمناً هیچگونه تغییری در هزینه ثبت نام آزمون آیلتس ایجاد نشده است و هرگونه پیام از طرف مؤسسات مجری آزمون مذکور مبنی بر علی الحساب بودن هزینه ثبت نام و افزایش آن فاقد اعتبار است.

هر گونه تغییر در هزینه آزمون آیلتس به صورت رسمی و از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

 فرایند ۸ روزه ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی رشته‌های داروسازی از امروز یکشنبه ۱۴ اسفند  آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه ۲۱ اسفند ادامه دارد. 

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این آزمون در تابستان سال آتی یعنی روز پنج‌شنبه ۲۹ تیر ماه برگزار خواهد شد. براساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، این آزمون نسبت به سال‌های گذشته تغییراتی داشته است که بر این اساس، درس «استعداد تحصیلی» از مواد امتحانی آزمون امسال حذف شده و آزمون شامل ۳۰ سوال به زبان انگلیسی است که شامل پرسش‌های تخصصی و عمومی می‌شود. 

فرایند ثبت‌نام آزمون‌های سایر رشته‌ها نیز، نیمه دوم  اردیبهشت ماه سال آتی آغاز می‌شود. آزمون رشته‌های علوم پایه، بهداشت و تخصصی و دندان‌پزشکی ۴ آبان ماه سال آتی در یک نوبت برگزار می‌شود. پذیرفته‌شدگان این آزمون، ورودی بهمن‌ماه سال آتی می‌شوند. 

پذریرفته‌شدگان آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی سال ۱۴۰۱و همچنین دانشجویان روزانه و غیر روزانه در حال تحصیل مقطع دکتری سال‌های قبل، می‌توانند در آزمون سال ۱۴۰۲شرکت‌کنند. افرادی که در حال تحصیل هستند، در صورت قبولی باید انصراف قطعی خود را از رشته قبلی اعلام کنند. 

بر اساس آیین‌نامه جدید تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت، درمان و آموزش، واجدین شرایط می‌توانند در هر نوبت مشروط بر اینکه ۲ سال از زمان فارغ‌‍التحصیلی آنها نگذشته باشد، مجاز به استفاده از این امتیاز هستند. شرکت در آزمون در صورت قبولی یا مردودی به معنای استفاده تلقی می‌شود. 

آغاز ثبت‌نام آزمون دستیاری دندان‌پزشکی از امروز

فرصت ۸ روزه ثبت‌نام آزمون دستیاری در رشته‌های پزشکی از ساعت ۱۲ ظهر امروز ۱۴ اسفند ماه آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه ۲۱ اسفند ماه ادامه دارد. براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری در رشته‌های تخصصی دندان‌پزشکی در ۲۹ تیر ماه سال آتی برگزار می‌شود. 

نتایج اولیه و اسامی واجدان شرایط پذیرش (احراز حداقل ۵۰ درصد نمره خام آزمون)، پس از آماده شدن توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی، از طریق سایت اعلام خواهد شد.

آن دسته از داوطلبان که حداقل ۵۰ درصد نمره خام آزمون (بدون در نظر گرفتن ضرایب دروس و رشته ها، به استثنای درس زبان انگلیسی که با ضریب ۲ محاسبه می شود) را کسب کرده باشند، اجازه انتخاب رشته را خواهند داشت.

تبصره ۱: کسب نمره حد نصاب برای کلیه سهمیه ها، تابع مقررات مربوط به خود است.

تبصره ۲: متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه های رزمندگان و استعداد درخشان، در صورت کسب حد نصاب پذیرش داوطلبان آزاد در رشته/محل انتخابی، به صورت آزاد پذیرش خواهند شد.

به عبارت دیگر، رشته/محل های انتخابی این داوطلبان ابتدا همانند داوطلبان آزاد مورد سنجش قرار میگیرد و در صورت قبولی، جزء پذیرفته شدگان آزاد محسوب می شوند و در صورت پذیرفته نشدن، در بالاترین اولویت ممکن در سهمیه های مورد اشاره به رقابت می پردازند.

رشته/ محل انتخابی هر داوطلب، ابتدا در سهمیه آزاد سنجش شده و در صورت عدم قبولی، آن رشته/ محل با لحاظ کردن سهمیه مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت عدم قبولی، این فرآیند برای اولویت انتخابی بعدی داوطلب تکرار می شود.)

کارنامه حاوی نمره و رتبه (صرف نظر از این که داوطلب مجاز یا غیر مجاز به انتخاب رشته باشد) از طریق سایت در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و تنها داوطلبانی که با در نظر گرفتن احراز حداقل ۵۰ درصد نمره خام آزمون، مجاز به انتخاب رشته می شوند، می توانند رشته/ محل های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویتِ دلخواه، در فرم انتخاب رشته/ محلی که در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی همراه کارنامه به آنها ارائه میش ود، انتخاب کنند.

داوطلب می تواند یک رشته را در تمام دانشگاهها یا ترکیبی از چند رشته را در چند دانشگاه، انتخاب کند.

در صورتی که داوطلب اقدام به انتخاب رشته/ محل نکند، "منصرف" محسوب شده و واجد شرایط پذیرش نخواهد بود.

سهمیه ها آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی شامل سهمیه های اصلی «سهمیه آزاد»، «سهمیه رزمندگان»، «سهمیه بومی» و سهمیه های مازاد «سهمیه مشمولان آئین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان به مقاطع بالاتر معادل ۱۰ درصد ظرفیت پذیرش سهمیه آزاد» و سهمیه کادر نیروهای مسلح ) تا ۲.۵ درصد ظرفیت کل است.

جزئیات پذیرش بدون آزمون دانشجوی دکتری و ارشد پیام‌نور اعلام شد

ثبت نام برای پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه پیام نور در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D) از امروز آغاز می شود.

دانشگاه پیام نور اعلام کرد این دانشگاه در اجرای سیاست‌های هدایت و حمایت از دانشجویان برتر و حمایت آنها در جهت اولویت های راهبردی کشور در حوزه های مختلف و به استناد به آئین‌نامه‌های شورای هدایت استعداد درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبات شورای آموزشی دانشگاه، برای نیم سال اول تحصیلی  ۱۴۰۲-۱۴۰۳ از بین دانشجویان واجد شرایط دانشجو می پذیرد.

بر این اساس فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه پیام نور در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D) برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعلام شد .

داوطلبان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه پیام نور در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D) می‌توانند از امروز تا روز چهارشنبه ۲۴ اسفند می توانند جهت ثبت نام به وب گاه https://talent.pnu.ac.ir مراجعه کنند.

پذیرش دانشجویان بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه پیام نور در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D)  بر اساس مازاد  بر ظرفیت آزاد صورت می گیرد.

میزان شهریه داوطلبان فوق بر اساس مصوبه هیات امنای دانشگاه پیام نور خواهد بود هر دانشجو می تواند اقدام به پذیرش نهایی از یک دانشگاه نمایند.

داوطلبان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه پیام نور در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D) می تانند جزییات پذیرش در این رشته ها در این سایت مشاهده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1173591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =