افزایش ۴ درصدی نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلان استرالیایی در یکسال گذشته/ دانشگاه‌ها به کارآموزان دستمزد پرداخت می‌کنند

نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلان استرالیایی در یکسال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است. بررسی عملکرد دانشگاه‌های این کشور در زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان نشان می‌دهد که کارآموزان در استرالیا دستمزد دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلان استرالیایی شامل مشاغل پاره وقت و تمام وقت، در یک سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و از ۸۴.۸ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۸۸.۳ درصد در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

۴۰ درصد بیکاران، تحصیلات دانشگاهی دارند

این افزایش نرخ اشتغال نشان می‌دهد که آموزش عالی در استرالیا کیفیت بالایی دارد. برترین دانشگاه‌های استرالیایی در زمینه اشتغال فارغ‌الحتصیلان، دانشگاه چارلز استورت با اشتغال ۹۰.۷ درصد، دانشگاه مرکزی کوئیزلند با اشتغال ۸۶.۹ درصدی و دانشگاه نیوانگلند با اشتغال ۸۶.۸ درصدی هستند.

سیستم آموزش فنی‌وحرفه‌ای استرالیا چگونه کار می‌کند؟

گزارش‌ها نشان می‌دهد که سیستم آموزش فنی‌وحرفه‌ای استرالیا (VET) رویکرد بازاری را درپیش گرفته است. این رویکرد توسط دولت و نهادهای مستقل تنظیم می‌شود و در چارچوب صلاحیت‌های استرالیا (AQF) عمل می‌کند.

آموزش در کلاس‌های درس، محل کار، آنلاین و از طریق دیگر روش‌های ارائه انعطاف‌پذیر انجام می‌شود. سیستم آموزش ملی متشکل از ارائه آموزش ثبت شده (عمومی یا خصوصی) است که دوره‌های معتبر را ارائه می‌دهند.

بیش از چهار هزار و ۴۰۰ سازمان آموزشی ثبت شده در استرالیا وجود دارد که سه هزار و ۱۰۰ مراکز خصوصی هستند.

این سازمان‌ها شامل موسسات آموزش فنی و تکمیلی (TAFE) مدارس متوسطه و کالج‌ها، دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کشاورزی و فنی هستند. سازمان‌های آموزشی ثبت شده خصوصی شامل شرکت‌هایی است که کارمندان خود را آموزش می‌دهند، کالج‌های آموزشی و تجاری خصوصی، نهادهای تخصصی که در صنعت خود آموزش می‌دهند و سازمان‌های بزرگسال و اجتماعی.

در چارچوب استرالیا، گزینه‌های VET هم برای دانش‌آموزان مدارس وجود دارد که دوره‌هایی از چند ساعت در هفته تا دوره‌های کارآموزی و کارآموزی پاره‌وقت در مدرسه را شامل می‌شود. کارآموزان دستمزد آموزشی دریافت می‌کنند که با پیشرفت آن‌ها افزایش می‌یابد. VET تا حد زیادی توسط دولت استرالیا و دولت‌های ایالتی و منطقه‌ای تامین می‌شود. شرکت‌ها می‌توانند با خرید آموزش برای کارکنان خود کمک کنند، در حالی که دانشجویان از طریق پرداخت دوره و هزینه‌های اداری مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =