صالحی: برق هسته‌ای، پاک ترین و اقتصادی‌ترین نوع برق است

دبیر فدراسیون صادرات انرژی گفت: پاک‌ترین و اقتصادی‌ترین نوع برق تولیدی، برق هسته‌ای است که ایران مهارت مطلوبی در این بخش دارد. به نظر می‌رسد وزارت نیرو در جهت کمک به وضعیت برق کشور که یکی از ورشکسته‌ترین صنایع ایران به شمار می‌رود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سیدحمیدرضا صالحی، دبیر فدراسیون صادرات انرژی در گفتگویی با بیان اینکه برای تولید هر هزار مگاوات برق به طور حدودی به ٥ میلیارد دلار سرمایه گذاری و هزینه نیاز داریم گفت: اگر بخواهیم ٧ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه کنیم به رقم سرمایه‌ای حدود ٣٥ میلیارد دلار نیاز داریم. این در حالی است که کمبود برق پنهانی کشور حدود ٦٠ هزار مگاوات است.

اتصال شبکه برق ایران و پاکستان


وی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت تولید برق کشور را از طریق بهسازی (افزایش راندمان)، تبدیل نیروگاه‌های برق حرارتی به سیکل ترکیبی و … افزایش دهیم، ادامه داد: افزایش ظرفیت تولید برق به طور اسمی و عملیاتی مقوله‌ای است که در تمام اسناد و برنامه ریزی‌های کلان اقتصادی کشور مطرح شده و لازم الاجرا است؛ اما با توجه به محدودیت‌های سرمایه‌ای ایران و همچنین نیاز قابل توجه به برق جهت رشد و توسعه تولید و صنایع باید با دقت بررسی کنیم که به چه شکلی تناسب میان سرمایه گذاری و بهره وری ایجاد کنیم.

صالحی با اشاره به اینکه هر کشوری بر اساس منابع و توانمندی‌هایی که دارد باید برای تامین نیازهای خود به ویژه در بخش زیرساخت ها، برنامه ریزی کند، اظهار داشت: ایران مهارت ویژه‌ای در صنعت برق به لحاظ تجهیزات، فناوری و نیروی انسانی دارد. در این صنعت نیز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته ایم. بنابراین می‌توان گفت صنعت برق و ساخت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی جزوه برتری‌های کشور به شمار می‌رود.

نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران توضیح داد: پاک‌ترین و اقتصادی‌ترین نوع برق تولیدی، برق هسته‌ای است که ایران مهارت مطلوبی در این بخش دارد. به نظر می‌رسد وزارت نیرو در جهت کمک به وضعیت برق کشور که یکی از ورشکسته‌ترین صنایع ایران به شمار می‌رود، می‌تواند سرمایه داخلی یا خارجی را وارد حوزه برق هسته‌ای کند تا بیشترین بهره وری را ایجاد کند. بنابراین با هزینه و زمان حدودا یکسان، شاهد بالاترین بهره وری در صنعت برق هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =