هند بیش از ۸ میلیارد دلار سلاح خریداری می‌کند

دولت هند با هدف تقویت ارتش خود تصمیم به خرید موشک، بالگرد، توپخانه و سیستم‌های جنگ الکترونیک به ارزش ۸.۵ میلیارد دلار گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز از رویترز، وزارت دفاع هند با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نهاد عالی دولت این کشور در امور دفاعی (DAC) سفارشات تسلیحاتی به ارزش ۷۰۵ میلیارد روپیه (۸.۵ میلیارد دلار) را برای ارتش این کشور تایید کرده است.

براساس این گزارش، تمامی این سفارش ها از محل شرکت‌های هندی تامین خواهد شد. این موضوع بخشی از تلاش دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند برای تقویت توان دفاعی این کشور از محل تولیدات دفاعی داخلی است.

تهدید سفارتخانه‌های ایران، چین و هند در کابل توسط داعش

هند که در همسایگی چین و پاکستان به عنوان دو قدرت دارای سلاح هسته‌ای است و با نیروهای چینی در امتداد مرزهای مورد مناقشه هیمالیا تنش دارد، به دنبال مدرنیزه کردن تجهیزات نظامی خود است که به طور عمده متعلق به دوران شوروی هستند.

بعد از آنکه سال گذشته نیروهای هندی نسبت به فعالیت‌های گسترده‌تر چین در اقیانوس هند ابراز نگرانی کردند، تمرکز بر نیروی دریایی این کشور شدت گرفته و براساس تاییدیه جدید دولت هند، ۵۶۰ میلیارد روپیه به این نیرو تخصیص یافته است.

فهرست خریدهای تسلیحاتی تایید شده شامل ۲۰۰ موشک دیگر براهموس، ۵۰ بالگرد کاربردی و سیستم‌های جنگ الکترونیک برای نیروی دریایی می‌شود.

براساس این گزارش، نهاد عالی دفاعی هند همچنین با تولید یک موتور دریایی دیزلی موافقت کرده که برای اولین بار در این کشور تولید خواهد شد.

همچنین این نهاد طرح پیشنهادی نیروی هوایی هند را برای استفاده از سلاح دور برد توسط جت جنگنده «سوخو-۳۰ ام کی ای» تایید کرد.

ارتش هند خواستار خرید ۳۰۷ واحد توپخانه یدک‌کشی با کالیبر ۱۵۵ میلی‌متر به همراه خودروهای با تحرک بالا و خودروهای یدک‌کش اسلحه شده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      0 0
      سلاحهای امریکایی طالبان چرا در دست قاچاقچیان مواد مخدر در هند است