برنامه‌های آموزش و پرورش برای آشنایی نوجوانان با مشاغل/ تدارک اردوهای دانش‌آموزی به عسلویه و مجموعه‌های پدافندی

معاون فرهنگی آموزش و پرورش درخصوص برنامه آموزش و پرورش برای راهیان پیشرفت در سال آینده گفت: پیش‌بینی ما حضور ۳۰۰ هزار دانش‌آموز متوسطه در اردوهای راهیان نور و پیشرفت است. تاکنون ۴۰ هزار دانش‌آموز در اردوهای راهیان پیشرفت شرکت کرده‌اند.

اصغر باقرزاده؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در سال آینده، گفت: راهیان پیشرفت امسال در سطح استانی و کشوری آغاز به کار کرد و برنامه‌ریزی ما برای سال آینده این است که دانش‌آموزان در همان سفرهای راهیان نور، سفر به یک مقصد گردشگری راهیان پیشرفت را هم تجربه کنند.

آموزش و پرورش مولدسازی را از همان فضای مخروبه کنار وزارت‌خانه آغاز کند

وی افزود: پیش‌بینی ما حضور ۳۰۰ هزار دانش‌آموز متوسطه در اردوهای راهیان نور و پیشرفت است. تاکنون ۴۰ هزار دانش‌آموز در اردوهای راهیان پیشرفت شرکت کرده‌اند.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش با اشاره به برنامه ویژه آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان استعداد برتر گفت: علاوه بر این‌ها اردوهای راهیان پیشرفت ویژه‌ای هم برای دانش‌آموزان استعداد درخشان برگزار می‌شود که در همین راستا اردویی به مجموعه عسلویه، پالایشگاه‌های کشور و مجموعه‌های پدافندی انجام شده است.

به گزارش ایسکانیوز، اردوهای راهیان پیشرفت طرح جدید آموزش و پرورش برای آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل و دست‌آوردهای علمی و اقتصادی است. باقرزاده در گفت‌وگویی که پیش از این با ایسکانیوز داشت، جزئیات برگزاری طرح را اینطور شرح داده بود: در اردوهای راهیان پیشرفت دانش‌آموزان در طول روز یا در مدت چند روز با حضور در اماکنی که اتفاقی دانشی یا موقعیتی علمی، صنعتی و فناوری در آن وجود دارد، حاضر شده و از نزدیک با پیشرفت‌های علمی کشور آشنا می‌شوند. مکان‌ها و مقاصد اردوهای پیشرفت شامل صنایع بزرگ، صنایع نفتی، دفاعی و فنی مهندسی است. از دیگر مقاصد هم می‌توان به معادن، برخی کارگاه‌های نیمه سنگین، برخی از پارک‌های علم و فناوری، آزمایشگاه‌ها و مراکز تولید محصولات دانش بنیان اشاره کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1175164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =