سقف قیمت بازار برق برای سال جدید تعیین شد

سخنگوی صنعت برق از ابلاغ سقف قیمت بازار برق برای سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، هر ساله سقف قیمت بازار برق توسط هیأت تنظیم بازار برق ایران تعیین و توسط وزیر نیرو ابلاغ می شود. نیروگاه‌های حاضر در بازار برق، در هر ساعت قیمت را تا بیست پله و تا سقف قیمت ارائه می‌کنند که بر اساس مناقصه ساعتی در بازار عمده فروشی برای روز بعد، کمترین قیمت نیروگاهی برای پاسخ به میزان تقاضا در آن ساعت پذیرفته می شود. 

مصطفی رجبی مشهدی - مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران - گفت: وزیر نیرو مصوبه تعیین سقف قیمت بازار را برای سال ۱۴۰۲ در روز گذشته ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ابلاغ کرد.

چگونه سکه سفره هفت سین را برق بیندازیم؟

بر اساس این گزارش، کلیه نیروگاه‌های حاضر در بازار رقابتی برق می‌توانند قیمت عرضه برق را تا سقف تعیین شده از فردا ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ برای اول فروردین تا پایان سال ۱۴۰۲ ارائه کنند.

سخنگوی صنعت برق افزود: سقف قیمت بازار برق برای سال ۱۴۰۲ معادل ۱۰۶۰ ریال برای هر کیلو وات ساعت و آمادگی نیز مبلغ ۱۸۵ ریال بر کیلو وات تصویب شد.

وی اظهار امیدواری کرد که تعیین به موقع قیمت سقف بازار باعث رضایت نیروگاه‌های حاضر در بازار رقابتی شود.

مصطفی رجبی مشهدی تصریح کرد: افزایش سقف قیمت بازار برق هیچ‌گونه تأثیری بر قیمت تعرفه مشترکان نخواهد داشت و صرفاً به نیروگاه‌های حاضر در بازار اجازه می‌دهد تا در سقف جدید تعیین شده به رقابت بپردازند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1175290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =