ممنوعیت استفاده از اینستاگرام، تیک تاک و توئیتر برای کارمندان فرانسوی

فرانسه استفاده از اینستاگرام، توییتر، تیک‌تاک و سایر برنامه‌های تفریحی را در تلفن‌های کارمندان دولت به دلیل نگرانی در مورد امنیت داده‌ها ممنوع کرده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از الجزیره، وزارت توسعه عمومی و خدمات مدنی در توییتر نوشتند که این ممنوعیت فوراً اجرایی می‌شود. استانیسلاس گوئرینی، وزیر توسعه گفت، به منظور تضمین امنیت سایبری ادارات و کارمندان دولت، دولت تصمیم گرفته است برنامه‌های تفریحی مانند تیک تاک را در تلفن‌های حرفه‌ای کارمندان دولت ممنوع کند.

درخواست عجیب دشان از بازیکنان مسلمان فرانسه

وی افزود که چندین هفته است که چندین شرکای اروپایی و بین‌المللی فرانسه اقداماتی را برای محدود کردن یا ممنوع کردن دانلود و نصب یا استفاده از اپلیکیشن اشتراک‌گذاری ویدیوی چینی تیک تاک توسط دولت‌هایشان اتخاذ کرده‌اند.

گوئرینی گفت که برنامه‌های تفریحی از سطوح کافی از امنیت سایبری و حفاظت از داده‌ها برای استقرار در تجهیزات ادارات برخوردار نیستند و افزود که می‌توان به دلایل حرفه‌ای مانند ارتباطات سازمانی یک اداره، معافیت‌ها را در نظر گرفت.

مجموعه‌ای از دولت‌ها و نهادها، از جمله کاخ سفید، پارلمان بریتانیا، دولت هلند و بلژیک، پارلمان نیوزلند و دولت‌های کانادا، هند، پاکستان، تایوان و اردن، تیک تاک را در هفته‌های اخیر ممنوع کرده‌اند.

نگرانی‌های مربوط به خطرات امنیتی ادعایی ناشی از تیک تاک بیشتر توسط قانون‌گذاران آمریکایی و مقامات امنیت ملی مطرح شده است که می‌گویند دولت چین می‌تواند به داده‌های کاربر توسط این برنامه دسترسی داشته باشد.

درخواست‌ها برای ممنوعیت تیک تاک از دستگاه‌های دولتی پس از آن که کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی در نوامبر گفت که این کار خطرات امنیت ملی را به همراه دارد، شدت گرفت. اواخر ماه گذشته، دو نهاد بزرگ سیاست‌گذار اتحادیه اروپا - کمیسیون و شورا - استفاده از تیک تاک بر روی تلفن‌های کارکنان را به دلایل امنیت سایبری ممنوع کردند.

پکن واشنگتن را به انتشار اطلاعات نادرست و سرکوب تیک تاک متهم کرده است. در اوایل این ماه، سخنگوی وزارت خارجه چین، وانگ ونبین گفت که ایالات متحده هنوز مدرکی ارائه نکرده است که نشان دهد تیک تاک امنیت ملی این کشور را تهدید می کند و از بهانه امنیت داده‌ها برای سوء استفاده از قدرت خود برای سرکوب شرکت‌های خارجی استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =