بازارچه فروش صنایع خلاق فرهنگی راه‌اندازی می‌شود

مدیر کل اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در بهار 1402 صنایع خلاق مورد توجه قرار گرفته است، گفت: برای افراد مرکز فروش صنایع خلاق فرهنگی مورد توجه قرار گرفته و در سطح واحدها بازاچه فروش ایجاد می‌شود.

علیرضا زارع شهرآبادی، مدیر کل اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز  با بیان اینکه نشریات دانشجویی یکی از جایگاه‌های مناسب برای رشد مهارت، محتوا و توسعه کارآیی دانشجویان است، گفت: جشنواره قلم 6 با حضور 15 هزار اثر و حضور بیش از 700 نشریه فعال برگزار شد از آنجایی که در این جشنواره شاهد فعالیت 15 هزار اثر هستیم و کارگاه‌های آموزشی در حوزه  طراحی مدیریت نشریه، یادداشت نویسی و سرفصل‌های نشریات برگزار می‌شود.

بازارچه صنایع خلاق در بندرعباس افتتاح شد

وی افزود: نگاه آموزش محور در معاونت حاکم شده و دیدگاه شبکه‌ای است، چون شبکه سازی در بستر محتوا انجام می‌شود و تا وقتی محتوا و آموزش‌ها در حوزه‌های تخصصی، فکری و اندیشه‌ای به شکل مناسب طراحی نشود نمی‌توان به شبکه سازی و کار تیمی دستیافت.

زارع ادامه داد: اداره کل فرهنگی و آموزشی دوره‌هایی در سه محور تخصصی و مهارتی  در رشته‌های گرافیک، مدیریت دانش،  تبلیغات و حوزه‌های روابط عمومی برگزار می‌کند. برخی  دیگر از دوره‌ها در حوزه‌های معرفتی و فکری طراحی شده تا تمامی دانشجویان به شیوه مناسب فکر و اندیشه دستیافته و بتوانند کار را به نحو مناسب پیش ببرند. این دوره‌ها در نهادهای دانشجویی برگزار و برای منتخبان دیدگاه آموزش محور برگزار می‌شود.

مدیر کل اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی  با بیان اینکه در  بهار 1402 صنایع خلاق مورد توجه قرار گرفته است، تاکید کرد: برای فعالان  مرکز فروش ایجاد شده تا  در سطح واحدها بازاچه فروش ایجاد شود.  دیدگاه به بازارچه‌ها ایجاد بستر فروش و مهارت کسب و کار و شناسایی نیاز بازار و معرفی به نمایشگاه‌های کشوری و برگزاری صنایع خلاق در استان‌ها است تا درزمینه تسهیل‌گری بتوانند اقدام کنند.

وی  با بیان اینکه برگزاری دوره‌ها با شعار هر دانشجو یک تخصص و مهارت مورد توجه قرار گرفته  است، افزود: از سال گذشته این دوره‌ها با هدف افزایش مهارت در 29 رشته همچون خیاطی، طراحی، گلدوزی، عکاسی و دیگر رشته‌های مرتبط با حوزه فرهنگی ابلاغ شده است. بروزرسانی دوره‌ها در سالجاری در دست ابلاغ است تا رشته‌ها مورد ابلاغ در تشکل‌ها و کانون‌ها ارائه شود. توجه به مساله آموزش در صنایع خلایق مورد توجه قرار گرفته تا تمامی اقدامات در راستای آموزش و تعامل آموزشی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =